OyunForum - Strateji Oyun Forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
OyunForum - Strateji Oyun Forum

Forumumuz Bir Strateji Oyunları Forumudur.!


    Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king

    EZAYAH
    EZAYAH
    StratejiForum Kurucu
    StratejiForum Kurucu


    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 330
    Katılım Katılım : 31/01/11
    Yaş Yaş : 30
    Konum Konum : İzmir

    Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king Empty Battle for Middle-Earth II - The Rise of the Witch-king

    Mesaj tarafından EZAYAH Salı Şub. 01, 2011 12:48 am

    hikayesi filmle paralel gidiyordu. (Tabi Boromir
    in Miğfer dibi şavaşında yer alması gibi bazı gariplikler de yok
    değildi.) İlk oyun LOTR hayranları tarafından oldukça beğenildi ve
    yapımcı firma oyundan hayli iyi bir miktarda para kazandı.



    Bu yılın başlarında ise BFME 2 piyasaya sürüldü, bu oyun ise hikaye
    olarak kuzeyde geçen savaşları konu alıyordu, ayrıca oyun geliştirilmiş,
    birçok mod eklenmiş ve sıkı strateji seven insanların isteği ile artık
    binalarımızı istediğimiz yerlere yapabiliyorduk, bu olay oyuna ilk
    oyundan daha fazla stratejik derinlik katıyordu.



    EA in bu oyunu da çok tutulunca firma oyuna bir genişleme paketi
    hazırladığını duyurdu, işte karşınızda The Rise of the Witch King.







    No Man Kill Me



    Oyunu anlatmaya başlamadan önce kısaca hikayesine değinmek istiyorum.
    İkinci Çağ da 3441 yılında Sauron, elflerin ve insanların yaptıkları son
    ittifak ile yenilmiş ve güç yüzüğü Gondor Kralı Isildur a geçmişti.
    Üçüncü Çağ da 1050 yılında ise güç yüzüğü kaybolmuş, Sauron gizlice Orta
    Dünya ya dönmüş ve Mirkwood un kenarındaki Dol Guldur da kendisine bir
    kale inşa etmişti. 1300 yılında Nazgul yeniden ortaya çıkmış ve
    Nazgulların Lord u Witch King kuzeye Eriador a gidip Angmar adlı
    krallığı kurmuştur. Oyun da tam bu noktada başlıyor ve tek kişilik
    senaryo boyunca Angmar birlikleri ile topraklarımızı savunmak ve
    büyütmek için uğraş veriyoruz.



    Aslında bu oyunu kötülerle oynamak istemeyenler için üzücü olabilir ama
    oyunun kötülerin hikayesini anlattığı adından bile belli oluyor.
    Unutmadan da söyleyeyim oyun toplam 7 yeni bölüm içeriyor. Tek kişilik
    senaryodaki görevlerde genelde bizden belirli bir süre içinde gelişmemiz
    ve daha sonra saldırmamız isteniyor, veya aynı şekilde belirli bir süre
    geçtikten sonra düşman bize tüm gücüyle saldırıyor, yani anlayacağınız
    çok farklı görevler beklemeseniz iyi edersiniz ve bana göre bu görevler
    oldukça sıkıcı olarak hazırlanmışlar. Ama kırılmış Palantir
    kristallerini düşmanlardan önce toplama görevi gibi çok eğlenceli
    görevler de var.



    O görevde ilk önce gelişiyorsunuz daha sonra ise düşman size saldırıyor,
    düşmanla savaşırken bir yandan da kristal parçalarını düşmandan önce
    toplamaya çalışıyorsunuz. Oyundaki görevleri en yüksek zorluk
    seviyesinde oynuyorsanız insanı bayağı zorluyor, birkaç görevi
    bitirebilmek için en başından başlamak zorunda kaldım, rahatlıkla
    söyleyebilirim ki bu oyunun görevleri ikinci oyunun görevlerinden hayli
    zor olarak hazırlanmış, tabi bunda oyunun kısa olmasından dolayı
    zorluğun arttırılmış olma ihtimali gözden kaçmıyor.



    Yeni Bir Genişleme Paketi, Yeni Birimler



    Her genişleme paketi gibi The Rise of the Witch King de orjinal oyuna
    birkaç ekleme yapıyor. (Bu arada oyunu oynayabilmeniz için BFME 2
    oyununa sahip olmanız gerekiyor.) Ama baştan söyleyeyim bu oyunu
    oynarken ikinci oyunu oynarkenki zevki alamayacaksınız. Neyse lafı
    uzatmadan genişleme paketinin getirdiği yeniliklere bakalım; ilk olarak
    oyuna Angmar ırkı ekleniyor. Bu ırkın Witch King, Rogash, Morgomir,
    Karsh ve Hwalder olmak üzere beş tane kahramanı var. Ayrıca sırf Angmar
    için 9 tane yeni özel güç geliyor. (Favori büyüm ortaya koskocaman bir
    kurt çıkaran büyü oldu, bu kurt güç olarak neredeyse Balrog ile eş
    değerde).



    Kısaca Angmar ırkından bahsetmek gerekirse; bu ırk çoğunlukla Troll ve
    kurtlu birimlerden oluşuyor, ayrıca bu ırktaki favori birimim Thrall
    Masters oldu, bu birim tek başına dolaşıyor, istediğiniz zaman ise
    yanına 4 tane ünite çağırabiliyor, bunu birazcık açayım; diyelim
    karşınıza atlı bir ordu geliyor hemen yanınıza mızraklı adamları
    çağırıyorsunuz, eğer karşınızdan okçu birlik geliyorsa kurt binicilerini
    çağırıyorsunuz, ama çağırdığınız bu birimleri tekrardan değiştirebilme
    gibi bir seçeneğiniz yok. Bu gibi stratejiler oyunu oynarken çok
    eğlenceli olabiliyor.



    Bir diğer sevdiğim birim ise Sorcerers oldu, bu birim de çok güçlü
    büyüler yapıp düşmana kök söktürebiliyor. Angmar ın çok güçlü bir ırk
    olduğunu söylemem lazım. Ama bu ırkın da diğer kötü ırklardan öyle çok
    büyük bir farkı yok, bana göre BFME nin eksikliği de bu, yani ırklar
    sadece görünüş olarak birbirinden farklılar aralarında oynanış açısından
    bariz bir fark yok.



    Genişleme paketinde, Angmar ırkının dışında diğer ırklara da birkaç yeni
    birim ve bina eklenmiş, ama bana genel olarak kötü ırklara biraz daha
    fazla özen gösterilmiş gibi geldi, yani Mordor a üç yeni birim
    eklenirken, Dwarfs a sadece bir tane yeni birim eklenmiş. Create A Hero
    bölümüne ise Olog-hai isminde yeni bir troll sınıfı eklenmiş ve eski
    sınıflar için de yeni giysiler, yeni büyüler ve yeni özellikler
    eklenmiş. Ama şu soruyu sormadan da geçemeyeceğim bir RTS oyununda buna
    çok mu gerek var?



    One Ring To Rule Them All



    Oyunda belki de en çok geliştirilen mod tüm toprakları ele geçirmeye
    çalıştığımız sıra tabanlı War of the Ring modu olmuş. İlk olarak bu moda
    iki yeni tarihi senaryo eklenmiş ve modu istersek artık yüzük
    kahramanları olmadan da oynayabiliyoruz. Ayrıca artık kahramanlarımız
    dost topraklardaysa iki kere hareket edebiliyorlar. Geldik iki en önemli
    özelliğe, eğer kahramanlarımızı bir savaşta kaybedersek bir daha oyuna
    dönmüyorlar bu da oyunu daha stratejik ve dikkatli oynamamızı sağlıyor.
    Bir diğer özellik ise savaş alanında ürettiğimiz birimler stratejik
    haritaya da taşınıyorlar. Bu da oyunu daha gerçekçi kılıyor. Bana göre
    bu modun en büyük eksiği deniz savaşlarının olmaması, deniz savaşları da
    olsa gerçekten de çok güzel olabilirdi.



    Tabi War of the Ring in diğer bir eksisi ise yapay zeka. Yapay zeka
    genelde çok garip hareket ediyor, mesela yaşadığım olayları sizinle
    paylaşayım hemen; birçok kez düşman bana karşı sadece bir kahraman ile
    saldırdı ve öldürdüm düşmanın kahramanını, başka bir seferde ise en
    büyük şehrime düşman az sayıda birimle saldırdı ve onlar da geri
    püskürtüldü, anlattıklarım komik gelebilir ama oyunda bu tür hatalara
    rastlamak inanın insanı çileden çıkarabiliyor. Yani yapımcı firmanın bu
    gibi hataları görmemesi çok garip, oyunu hiç mi test etmeden piyasaya
    sürüyorlar, anlamıyorum. (Yazımı yazarken oyunun 1.01 yamasının
    hazırlandığı haberini öğrendim, oyundaki denge ve yapay zeka problemleri
    bu yama ile birlikte düzeltilecekmiş.) İşin garibi Skirmish modundaki
    yapay zeka ise çok iyi olarak hazırlanmış yani en azından ikinci oyundan
    daha geliştirilmiş olarak karşımıza çıkıyor. Düşman saldırıya hemen
    geçiyor, eğer başaramazsa başka yollar deniyor, zaman zaman vurkaç
    taktiği uyguluyor.



    Eğer oyunu en zor seviyede oynuyorsanız vay halinize. İlk oyunlardaki
    savunup savunup, saldırma taktiğini ise unutun derim ben size. Hemen
    birkaç eklenti daha yapayım, bu oyunda da yapay zeka diğer BFME
    oyunlarındaki gibi özel güçleri çok fazla kullanamıyor, EA bu işi bir
    beceremedi gitti. Siz düşmana tüm özel güçlerle saldırırken düşman
    birkaç özel güç kullanıyor. Eğer oyundan daha çok zevk almak
    istiyorsanız oyunu çoklu oyuncu modunda oynayın, bir insana karşı
    oynarsanız oyunun güzelliğini fark ediyorsunuz. Aklıma gelmişken şunu da
    belirteyim oyunda duvar falan örmenize gerek yok, zaten kuşatma
    silahları bir veya iki vuruşta duvarınızı darmadağın ediyorlar, size
    tavsiyem atlı birlikler bulundurmanız ve vurkaç taktiği ile bu kuşatma
    silahlarını hızlıca yok etmeniz.



    Oyunun oynanışı ikinci oyun ile aynı, zaten bir genişleme paketinden
    oynanış açısından bir değişiklik beklemek yanlış olur. Ama ikinci oyunun
    1.06 yaması ile oyuna gelen ırklar arası denge, bu oyunda yeniden
    bozulmuş, yani EA in 1.06 yamasından sonra çıkan bu oyunda denge
    sağlayamaması beni açıkcası üzdü, sanki o yamayı görmezden gelmişler.
    Kahramanların ise güçleri düşürülmüş, buna sevindim diyebilirim, çünkü
    eskiden 3 kahramanla tüm orduları devirebiliyordunuz. Bu da oyuna
    stratejik etmenler sağlayan nedenlerden biri olmuş.

    Grafik ve ses olarak oyun ikinci oyunla hemen hemen aynı olarak
    hazırlanmış, ama tabi oyuna birkaç yeni efekt eklenmiş. Bir de oyun,
    makinemde ikinci oyuna göre daha hızlı çalıştı, EA in oyunu optimize
    ettiği açıkça belli oluyor. Oyunu rahat oynamak için P4 2.0 Ghz, Nvidia
    GeForce 6600, 512 MB DDR Ram lik bir makina yeterli oluyor. Tabi büyük
    savaşlarda zaman zaman yavaşlamalar yaşayabilirsiniz. Oyunun sesleri ve
    müzikleri gene mükemmel denilebilecek kalitede, zaten oyunu oynarken
    filmdeki müziklerin aynısını duyuyorsunuz. Witch King in sesi ise çok
    güzel ve karizmatik yapılmış, tam olarak karakterine uyuyor. (Hala bu
    karakterin bir kadın tarafından nasıl öldürüldüğüne yanıp durarım.)



    Alsak Mı, Yoksa Yok Mu Saysak?



    Geldik oyun hakkındaki son sözlerime, EA Los Angeles gerçekten de iyi
    bir iş çıkarmış, ikinci oyuna yeni eklemeler ve oyundaki bazı hataların
    düzeltilmesi gerçekten de insanı sevindiriyor. Tek kişilik senaryo ise
    zaman zaman insanı sıksa da, yine de eğlenceli. Ama yazıda belirttiğim
    gibi Angmar ırkı diğer kötü ırklardan çok da farklı bir ırk değil. Aynı
    zamanda bazı küçük hatalar var, bu hataların çıkacak yamalarla
    düzeltileceğini umuyorum. Oyuna yeni eklenen çoklu oyuncu özellikleri
    ise oyunun oynanma süresini uzatıyor. Ama geçen ay piyasaya çıkan Dawn
    of War ın genişleme paketini gördükten sonra bu genişleme paketi benim
    çok da hoşuma gitmedi, ha buradan bu paketin kötü olduğu kanısına
    varmayın, bu paketi BFME 2 ye sahip olanlara ve Yüzüklerin Efendisi
    hayranlarına rahatlıkla önerebilirim. Ama elinizde BFME 2 yoksa size bu
    oyun yerine Company of Heroes veya Warhammer 40,000 Dawn of War: Dark
    Crusade ı öneririm. EA bu seriden iyi para kazandı, inşallah Mart ayında
    çıkacak Command & Conquer 3: Tiberium Wars beklediğimize değer ve
    eski C&C ların tadını bu oyundan alırız.(Şu sıralar Westwood u
    özlemiyor değilim). Bir yazının daha sonuna geldik, şimdi gidip
    Yüzüklerin Efendisi üçlemesinin uzatılmış versiyonunu tekrardan
    izleyeyim. Herkese iyi oyunlar.

      Forum Saati Perş. Eyl. 19, 2024 4:39 pm