Bu Konuyu BMF2'ye Yeni başlayanlar için hazırladım gelelim konumuza:
İnsanlar: Aklımıza Gondor veya Rohan gelecektir, fakat oyunda bu iki
milletin birleşimini ("men") yönetebiliyoruz(Rohan nâmına sadece
Rohirrim atlıları var ama olsun.). Kalenin son "upgrade"i (geliştirme)
tüm haritanın görünür olmasını sağlıyor. Ayrıca belirtmek lazım, artık
herolarımızın büyük bir orduyu kendi başına safdışı edebilme gücü yok.
Sadece elle tutulur bir orduyla birlikte kullanırsak çok faydalılar.
Heroları: Aragorn, Boramir, Eomer, Eowyn, Faramir, Gandalf, Theoden...
(Yüzük Gollum'dan alınıp kaleye götürülürse Galadriel üretilebilir.)
Elfler: Zarifliğiyle öne çıkan Elf birimleri özellikle okçuluklarıyla da
öne çıkması nedeniyle vur-kaç stratejisi için en iyi ırk diyebiliriz.
(Süvari olarak "Lancer" denilen birimlere sahipler.) Bir de pusu kurmak
için en iyi ırk da denebilir. Hem birçok biriminin ormanlarda görünmez
olması, hem de mist gibi özel güçleriyle de normal koşullarda
görünmezlik sağlanabilir. Entler de Rohan olmadığı için Elflerin
kullanımına verilmiş. Kalenin son "upgrade"i dev kartalı çağırıyor...
Heroları: Arwen, Elrond, Glorfindel, Haldir, Legolas, Thranduil...
(Yüzük Gollum'dan alınıp kaleye götürülürse Galadriel üretilebilir.)
Cüceler: Yüksek defans gücüne sahip cüce birlikleri bir hayli yavaşlar.
Gerek "battalion"ların (birliklerin) gerekse binaların oldukça dayanıklı
olması sebebiyle savunmaya çok yatkın bir ırk. Özellikle Fortress'ınıza
(kale) yaptığınız yükseltmeler ve yanlara dikeceğiniz mancınık kuleleri
surun arkasından düşmanlarınıza kan kusturacaktır. Kalenin son
"upgrade"i alan büyüsü olarak meteor yapmaya izin veriyor...
Heroları: Gimli. Gloin, King Dain.... (Yüzük Gollum'dan alınıp kaleye götürülürse Galadriel üretilebilir.)
Goblinler: Çok ucuz ve çok çabuk ürüyorlar, deste deste surların
üstünden atlıyorlar. Evet, her ne kadar Goblinler; karşının bir birimine
üç birim girerek galip çıksa bile önden goblinler arkadan da taş atan
devler ve troller yardımıyla galibiyeti sayı fazlasıyla alabiliyorlar
(hehe). Kalelerinin son "upgrade"i nur topu gibi bir dragon yavrusu
çağırıyor...
Heroları: Dragon Lord, Goblin King, Shelob... (Yüzük Gollum'dan alınıp kaleye götürülürse Sauron üretilebilir.)
Isengard: Önceki oyunun aynısının tıpkısı gibi düşünün. Yalnız sur inşa
edebilme avantajı getirilmiş. Warglar, Berserkerler, Pikemanlar ve diğer
şeyler yerli yerinde. Kalalerinin son "upgrade"i alan büyüsü olarak
"weather storm" yapılmasına izin veriyor...
Heroları: Lurtz, Saruman, Sharthku, Wormtongue... (Yüzük Gollum'dan alınıp kaleye götürülürse Sauron üretilebilir.)
Mordor: Eski oyundan birkaç değişikliği var o kadar. "Mumakil"lerimizin
üstüne okçu çıkarmıyoruz; zaten okçuyla birlikte doğuyorlar. Yeni birim
olarak ise Umbar'ın korsanları mevcut.
Heroları: Mouth of Sauron, 3 Nazgul Riders(atlı), 2 Nazgul
Wyvrens(uçan), Witch King... (Yüzük Gollum'dan alınıp kaleye götürülürse
Sauron üretilebilir.)
Bir de BFME değişmezi olan özel güçlerimize gelelim. Eski oyundan
hatırlarsak savaştıkça artan "power point"lerimizi harcayarak belirli
aralıklarla kullanabileceğimiz güçleri seçebiliyorduk. İkinci oyunda
ise; kahramanların gücünün biraz daha azalmasıyla bu özel güçlerimizin
değeri daha fazla artıyor. Geçen oyundakine benzer şekilde olan özel
güçlerimizi en ölümcül noktada kullanırsak oyunun bizim olması işten
bile olmuyor. Mesela Erebor Kalesi'ni koruma görevinde gelen Mordor
ataklarının sol tarafına tepeden taş yağdırırken sağ tarafına da Tom
Bombadil'i çağırıp arkadan mancınıkları dayayarak aynı etkiyi
yapabiliyoruz (böylece atağın büyük bir kısmı kesilmiş oluyor).
Alıntıdır...
İnsanlar: Aklımıza Gondor veya Rohan gelecektir, fakat oyunda bu iki
milletin birleşimini ("men") yönetebiliyoruz(Rohan nâmına sadece
Rohirrim atlıları var ama olsun.). Kalenin son "upgrade"i (geliştirme)
tüm haritanın görünür olmasını sağlıyor. Ayrıca belirtmek lazım, artık
herolarımızın büyük bir orduyu kendi başına safdışı edebilme gücü yok.
Sadece elle tutulur bir orduyla birlikte kullanırsak çok faydalılar.
Heroları: Aragorn, Boramir, Eomer, Eowyn, Faramir, Gandalf, Theoden...
(Yüzük Gollum'dan alınıp kaleye götürülürse Galadriel üretilebilir.)
Elfler: Zarifliğiyle öne çıkan Elf birimleri özellikle okçuluklarıyla da
öne çıkması nedeniyle vur-kaç stratejisi için en iyi ırk diyebiliriz.
(Süvari olarak "Lancer" denilen birimlere sahipler.) Bir de pusu kurmak
için en iyi ırk da denebilir. Hem birçok biriminin ormanlarda görünmez
olması, hem de mist gibi özel güçleriyle de normal koşullarda
görünmezlik sağlanabilir. Entler de Rohan olmadığı için Elflerin
kullanımına verilmiş. Kalenin son "upgrade"i dev kartalı çağırıyor...
Heroları: Arwen, Elrond, Glorfindel, Haldir, Legolas, Thranduil...
(Yüzük Gollum'dan alınıp kaleye götürülürse Galadriel üretilebilir.)
Cüceler: Yüksek defans gücüne sahip cüce birlikleri bir hayli yavaşlar.
Gerek "battalion"ların (birliklerin) gerekse binaların oldukça dayanıklı
olması sebebiyle savunmaya çok yatkın bir ırk. Özellikle Fortress'ınıza
(kale) yaptığınız yükseltmeler ve yanlara dikeceğiniz mancınık kuleleri
surun arkasından düşmanlarınıza kan kusturacaktır. Kalenin son
"upgrade"i alan büyüsü olarak meteor yapmaya izin veriyor...
Heroları: Gimli. Gloin, King Dain.... (Yüzük Gollum'dan alınıp kaleye götürülürse Galadriel üretilebilir.)
Goblinler: Çok ucuz ve çok çabuk ürüyorlar, deste deste surların
üstünden atlıyorlar. Evet, her ne kadar Goblinler; karşının bir birimine
üç birim girerek galip çıksa bile önden goblinler arkadan da taş atan
devler ve troller yardımıyla galibiyeti sayı fazlasıyla alabiliyorlar
(hehe). Kalelerinin son "upgrade"i nur topu gibi bir dragon yavrusu
çağırıyor...
Heroları: Dragon Lord, Goblin King, Shelob... (Yüzük Gollum'dan alınıp kaleye götürülürse Sauron üretilebilir.)
Isengard: Önceki oyunun aynısının tıpkısı gibi düşünün. Yalnız sur inşa
edebilme avantajı getirilmiş. Warglar, Berserkerler, Pikemanlar ve diğer
şeyler yerli yerinde. Kalalerinin son "upgrade"i alan büyüsü olarak
"weather storm" yapılmasına izin veriyor...
Heroları: Lurtz, Saruman, Sharthku, Wormtongue... (Yüzük Gollum'dan alınıp kaleye götürülürse Sauron üretilebilir.)
Mordor: Eski oyundan birkaç değişikliği var o kadar. "Mumakil"lerimizin
üstüne okçu çıkarmıyoruz; zaten okçuyla birlikte doğuyorlar. Yeni birim
olarak ise Umbar'ın korsanları mevcut.
Heroları: Mouth of Sauron, 3 Nazgul Riders(atlı), 2 Nazgul
Wyvrens(uçan), Witch King... (Yüzük Gollum'dan alınıp kaleye götürülürse
Sauron üretilebilir.)
Bir de BFME değişmezi olan özel güçlerimize gelelim. Eski oyundan
hatırlarsak savaştıkça artan "power point"lerimizi harcayarak belirli
aralıklarla kullanabileceğimiz güçleri seçebiliyorduk. İkinci oyunda
ise; kahramanların gücünün biraz daha azalmasıyla bu özel güçlerimizin
değeri daha fazla artıyor. Geçen oyundakine benzer şekilde olan özel
güçlerimizi en ölümcül noktada kullanırsak oyunun bizim olması işten
bile olmuyor. Mesela Erebor Kalesi'ni koruma görevinde gelen Mordor
ataklarının sol tarafına tepeden taş yağdırırken sağ tarafına da Tom
Bombadil'i çağırıp arkadan mancınıkları dayayarak aynı etkiyi
yapabiliyoruz (böylece atağın büyük bir kısmı kesilmiş oluyor).
Alıntıdır...