OyunForum - Strateji Oyun Forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
OyunForum - Strateji Oyun Forum

Forumumuz Bir Strateji Oyunları Forumudur.!


    1.03 Patch Gondor Tanıtım Rehberi

    EZAYAH
    EZAYAH
    StratejiForum Kurucu
    StratejiForum Kurucu


    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 330
    Katılım Katılım : 31/01/11
    Yaş Yaş : 30
    Konum Konum : İzmir

    1.03 Patch Gondor Tanıtım Rehberi Empty 1.03 Patch Gondor Tanıtım Rehberi

    Mesaj tarafından EZAYAH Salı Şub. 01, 2011 12:09 am

    *Gondor Rehberi (Patch 1.03)*



    >>>Giriş<<<Bu>>>Piyadeler<<<Gondor>>>Okçular<<<Gondor>10)
    ve fiyatlarındaki azalışla(300-->250) beraber kullanması cazip hâle
    gelen Gondor Archer'lar; aynı zamanda hız ve damage'larındaki büyük
    artışla Ranger'lar kadar olmasa da savaş alanını rakibe dar edecek
    birimler olmuşlar.



    KULLANIM ALANI:

    Surların üstü ve outpost'ların içi ideal yerleri gibi gözükse de savaş
    alanında korundukları müddetçe güzel işler yapabilirler. Özellikle
    Mordor'un ork'larına karşı ölümcül bir ekstra damage'ları var artık.
    Ranger'ların, atlı charge'ına karşı çok zayıf oldukları göz önüne
    alınırsa "heavy armor" almış G.Archer'lar çiğnenmeye karşı çok daha
    dayanıklı olduğundan tercih edilmesi oldukça mantıklı. Diğer okçulara
    karşı dayanıksız oluşu dezavantaj gibi gözükse de soldier veya
    towerguard'la oluşturacağı bir combo'yla bu sorun çözülebilir.
    Maliyetleri ve command point'leri ile Ranger'lara iyi birer alternatif
    olabilirler. İyi bir Rohan rakipse, mutlaka gelecek olan ent saldırısını
    karşılamak için yapılması şart(Gandalf'ı beklemek çok riskli olacaktır
    1.03'de).





    -Rangers-



    TANIM:

    Gondor oyunun en iyi okçularını sunar: Gondor Rangers. Artan menzilleri,
    ikiye katlanan hızları ve hemen hemen her damage'a karşı kazandığı
    dirençle Ranger'lar Gondor Komutanı Faramir'in ve tabii ki sizlerin
    emrinizde. Her ne kadar fiyatları(500-->600) ve command point'ten
    götürdükleri miktar(15-->20) artmış olsa da yaptığınıza değecek elit
    bir birim olmuşlar. Yeni eklenen "Hold Fire" butonu ise ağaçlık bölgede
    saklanan Ranger'ların yerli yersiz kendilerini açığa vurmasını önlemeye
    yönelik. Mumakil ve Troll'lere +%150'lik devasa bir bonus damage'ları
    var. Üstelik her atıştan sonra hızları ve damage'ları gitgide artıyor
    ki, bu onları diğer okçulardan ayıran bir özellik. Dezavantajları
    maliyetleri ve çıkarmadaki zorluk(4 Archer'la rank atlayan Archery Range
    ve uzun çıkma süreleri)



    KULLANIM ALANI:

    1v1 maçlarda oyunun ortalarında muhakkak en az 1-2 Grup Ranger
    yapılmalı. Archer'larda olduğundan daha fazla atlılara karşı koruma
    gerektiriyorlar. Öte yandan diğer okçuları karşı bariz üstünlükleri var,
    uzun mesafeleri ile yaklaştırmadan dağıtacakları kesin; özellikle ork
    archer ve crossbowmen'leri. En az 2-3 ok attıktan sonra ısınıp asıl
    damage'larını vuruyorlar(değişik bir olay ama doğru), yani çok hedef
    değişikliği yapmayın(3 saniye saldırmayınca gene soğuyorlar). Sur
    savunması ve outpost içi için biraz lüks kaçarlar o açıdan Ranger
    yaparsanız savaş alanına çekinmeden çıkarın. Formasyonda kullanmanızı
    ancak güvende oldukları, kolay kolay saldırıya maruz kalmayacakları
    vakitlerde tavsiye ederim(+%25 Damage ve -%50 Armor alıyor ve
    saldırılara karşı duyarlı hale geliyor). Legolas gibi vur-kaç
    hero'larına da ziyadesiyle dikkat edin. Ranger'larla Rohan'ın Ent'lerini
    uzaktan çok rahat küle çevirebilir, Mordor'un en etkili birimleri olan
    Troll ve Mumakil'leri komik duruma düşürebilirsiniz. Isengard'a karşı
    görünmezikleri, alanı artık devasa olan Palantir yüzünden riske girmiş
    olsa da stratejik bölgelere yerleştirilen Ranger'lar olası mine
    saldırılarını engelleyebileceği gibi karşı tarafı gözetlemenize yardımcı
    olur. Eski patch'te Theoden+Aragorn+Elven Warriors'a alışanlar hayal
    kırıklığına uğramasınlar, onları güçlü kılan leadership'ti, Ranger'ların
    yanına da konulacak bir Gandalf size ölümcül bir ordu sağlayacaktır.





    >>>Süvariler<<<Knights>>>Kuşatma
    Birimleri<<<Trebuchet>1500) hem de
    trebuchet'nin(~=800-->600) azaltılan fiyatları ile yapılması daha
    makûl hale gelen Gondor'un yegâne ve oyunun en iyi kuşatma birimi "fire
    stone" upgrade'inin etkisi ve menzilindeki büyük artışı vazgeçilmez hâle
    gelmişler. Duvar trebuchet'lerinde ise şöyle bir yenilik var, black
    smith sayısına göre indirim alıyorlar.



    KULLANIM ALANI:

    Hem savaş meydanlarında orduyu arkadan desteklemek için hem de kale
    kuşatmalarında Gandalf'ın kale kapısına karşı azalan etkisi sebebiyle
    kuşatma amaçlı olarak kullanılacaklardır. Siz kuşatıldığınızda ise
    içeride artan menzilleriyle size büyük artı sağlayacaklardır. Kullanım
    alanları aynı olsa da etkileri sebebiyle önemleri arttı.



    >>>Hero'lar<<<





    -Pippin-



    TANIM:

    Shire'lı dostumuz Paladin oğlu Peregrin Took'un yeni patch'te eskisine kıyasla hiçbir değişikliği yok.



    KULLANIM ALANI:

    Kullanım alanı da doğal olarak aynı. Oyunun başında soldier'larınızı
    arkadan desteklemek, warg-goblin lair almak(troll KESİNLİKLE değil,
    menzili artan troll'ler onu kolayca yakalayacaktır), karşı tarafı
    gözetlemek ve lumbermill işçilerine saldırmak. Oyunun başında tek
    çekinmeniz gereken birimler WarChant'lı Uruk-Hai'ler.



    -Faramir-



    TANIM:

    Önceki versiyonlarda oyunun gazabına uğramış olan Gondor'un cesur ve
    bilge komutanı 1.03'te nihayet işe yarar bir hale geldi. Artık rank 3
    olarak başlayan Faramir direk atına binebiliyor. Rank 5'te yakınındaki
    dost birimlere +%50 Armor ve Fear Resistance(Korkuya karşı direnç-Örn:
    Nazgûl çığlığına karşı direnç) sağlayan Faramir, Rank 7'de ise birimlere
    tecrübe kazandırma özelliğine sahip oluyor. Daha hızlı ok atıp, atına
    daha hızlı binebiliyor, hızı da artık Knight'larla eşit. Wounding
    Arrow'unun etkisi ise büyük oranda artarken bu özel vuruşunun
    WitchKing'e olan etkisi kayda değer miktarda azaltıldı, bununla beraber
    özel bonusu ile o artık tam bir Mumakil katili. Aragorn ve Eomer'e
    karşı(neden özellikle ikisi merak ediyorum) +%60 bonus damage'ı var.
    Faramir'in de artık Ranger'larda olduğu gibi "Hold Fire" butonu var.



    KULLANIM ALANI:

    Faramir'in çok stratejik bir kullanımı var artık, bir Gondor oyuncusu
    onu her ırka karşı tercih etmek zorunda(özellikle Mordor'a karşı).
    Gandalf'ın eskisi kadar etkili olmadığı 1.03'te, Gandalf'ı beklemenin
    yerine orduyu çekinmeden Faramir'e emanet edebilirsiniz. Knight'ların
    başında("Glorious Charge"lı bir Theoden kadar olmasa da) çok etkili
    olacaktır. Atına hızlı inip binmesi sebebiyle wounding arrow'undan daha
    rahat faydalanabilir ve vur-kaç yapmak için kullanılabilir. Rohan'a
    karşı oynarken tam bir hero katili olduğu gözünüzden
    kaçmayacaktır(Özellikle Theoden'i çok kısa sürede indiriyor). Bunun
    dışında çok ağaç olan bir haritada "scouting" işleviyle de
    kullanılabilir.



    -Boromir-



    TANIM:

    1.03'teki Boromir'i görünce emin olun ki mutluluktan ağlayacaksınız.
    Yüzüklerin Efendisi'nin kitabını okuyanlar Boromir'in anlatıldığı
    satırları çok iyi hatırlarlar. Bu satırlarda J.R.R. Tolkien Boromir'i
    öyle bir anlatıyor ki onu Aragorn'un ikizi zannediyorsunuz. Aragorn'un
    ikizi gibi birine de kötü bir görüntü elbette yakışmayacağı için EA
    Games'in 1.03'te aklı biraz geç olsa da başına geldi ve Boromir düzgün
    bir hâle geldi. Fiyatı 1400'den 1600'e çıkarılan Boromir rank 3 başlıyor
    ve rank 4'te leadership'i(+%60 damage), rank 5'te Horn of Gondor(doluş
    süresi biraz arttı), rank 6'da da birimlere tecrübe kazandırma özelliği
    açılıyor. En önemli değişikliği artık hero olmayan birimleri her
    vuruşunda devirebilmesi(hero'ları da deviriyor ancak 5-6 vuruşta bir
    gibi bir oranla). Saldırı hızı büyük oranda arttı. Bütün bunların yanı
    sıra uruk, slash ve crush damage'a karşı direnci arttı. Boromir'de eksi
    yönde hiçbir değişiklik yok.



    KULLANIM ALANI:

    Aslında kullanım alanı gayet açık, soldier ve towerguard'ların yanı.
    Bununla beraber erken açılan leadership'i sebebiyle okçuların başına
    dikebilir yada knight'ların peşinden koşturularak meydan muharebelerinde
    savaştırılabilir. Her türlü creep'e(haritadaki tarafsız yaratıklar)
    çekinmeden saldırın ve alın, troll cave'de dahil(devirme özelliği
    sebebiyle en ufak bir yara dahi almayabilirsiniz). Mordor'un karşısında
    Mumakil ve Nazgûl hariç her birime karşı etkili olacaktır. Özellikle
    karşıdan 3-4 Troll geliyorsa sakın kaçmayın, hepsini sırayla devire
    devire alırsınız. Faramir'le beraber süper ikili oluyorlar, es geçmeyin
    derim.



    -Gandalf-



    TANIM: (Bu konuyla ilgili kitap yazabilirim ama kısa tutarak fazla detaya girmek istemiyorum)

    Gondor'un her patch'de daha da kanayan yarası, Istari'lerin en bilgesi
    Gandalf bu patch'te de hiç haketmediği kadar zayıflatılmış olsa da o
    hâlâ oyunun en işlevsel ve en iyi hero'su. Listede Gandalf'la ilgili
    pekçok değişilik var. Örneğin "lightning sword"la artık kale kapısı
    açılamaması, "Bubble Shield"(Baloncuk Kalkanı)nın etkisinin azalması,
    Istari'nin Legolas ve WitchKing'e etkisinin azalması ve word of power'ın
    süresi ile Gandalf'ın rank 7'den sonra level atlaması için ihtiyaç
    duyduğu tecrübe puanının artması gibi. Ek olarak Gandalf Balrog'a karşı
    süper saçma bir şekilde güçsüz hâle getirildi(Ignite+Whip Gandalf'ı
    alabilecek, büyü yapan Gandalf Balrog'un tek vuruşunda gidecek).
    "Lightning Sword" artık Balrog'a çok fazla etki etmiyor. Son olarak da
    Gandalf 1.03'te 10 command point götürüyor ki zaten az olan good side
    populasyonunu bu durum çok zora sokuyor.



    KULLANIM ALANI:

    Kullanım alanı büyük oranda aynı olmakla beraber daha dikkatli kullanmak
    gerekiyor. Artık Gandalf'ı tek başına bırakmak çok tehlikeli(Özellikle
    Rohan'ın özel atışı olan heroları ve Mordor'un Mumakil'ine karşı).
    Aragorn'a karşı büyüleri extra güçlü olsa da Aragorn'un elinde Anduril
    varsa ve BladeMaster'daysa Gandalf'ı civarında pek gezdirmemek lazım.
    Tek istaride çoğu hero'yu alamadığı için kahramanlığa girişmenin lüzumu
    olmadığını anlayacaksınız. Balrog'a karşı ise yapılan değişiklikler
    sebebiyle fazlasıyla dikkat edin. "Lightning Sword"u kapıda kullanmanın
    da pek işe yaramadığını fark edeceksiniz. Ek olarak, Gandalf 1.03'le
    daha çok leadership hero'su oldu. Oyunda en çok leadership'i yine o
    veriyor. Gerek Knight'larla gerekse piyadelerle bu özelliğinden
    faydalanmanız şart. Ancak fiyatının artık tam karşılığını vermediği için
    1.02'deki gibi onu çıkarmaya acele etmenize pek gerek yok. Aksini
    yaptığınız takdirde oyunda geriye düştüğünüzü fark edeceksiniz. Bir de
    Gandalf'ın 10 populasyon götürdüğünü unutup Gandalf resmini sürekli
    tıklayarak işi inada bindirmeyin, kaybettiğiniz zamanla kalırsınız.





    >>>Değişen Power'lar<<<Heal>>>EK NOTLAR<<<Marketplace>>>Son Yorum<<<



    Değişik taktikleri, zor toparlanan ekonomisi, zayıflatılan ve
    güçlendirilen yönleriyle farklı bir Gondor sizi bekliyor. Her zaman bir
    umut olduğunu unutmadan savaşa devam. 1.03'ün keyfini çıkarmanız
    dileğiyle...

      Forum Saati Perş. Eyl. 19, 2024 4:49 pm