Mordor Rehberi (Patch 1.03)*
>>>Giriş<<<Yeni>>>Piyadeler<<<Orc>>>Monsters<<<Mountain>>>Kuşatma
Birimleri<<<
-Catapult-
TANIM:
Tek farkı artık dost birim ve binaların da ondan rakiple aynı fire
damage'ı alması.
KULLANIM ALANI:
Kuşatma ve yavaş üniteleri olan orduları dağıtma amaçlı
kullanılabilir. Elf ve Ranger ordularını dağıtmada birebir.
-Siege Tower-
TANIM:
Hiçbir değişiklik yok.
KULLANIM ALANI:
Çok sağlam bir kule olduğu için Catapult ve Ram'de zorluk çekenler
suru olan ırklara karşı alternatif olarak kullanabilirler. Ya da
Keep Archer'a karşı yalancı hedef olarak yollayarak asıl birimleri
korumaya alabilirsiniz(Tecrübesiz oyunculara tutan bir taktik).
-Battering Ram-
TANIM:
Hiçbir değişiklik yok.
KULLANIM ALANI:
Zayıflatılan Gondor ve Rohan surlarını artık daha kolay
indirebilirsiniz. En etkili kuşatma aracı bana göre.
>>>Hero'lar<<<
-Gollum-
TANIM:
Yakın saldırılara karşı direnç kazandı. Piyade'lere karşı ise bonus
damage'ı var. Fiyatı arttı ama buna değer hale de geldi.
KULLANIM ALANI:
Gollum'suz başlangıç artık söz konusu bile değil. Hızlı farm
toplamada ve lumbermill'lerdeki ork işçileri rahatsız etmede
birebir. Rohan ve Gondor için Hobbit'ler ne ise Mordor için Gollum
da artık o. Yakın saldırılarda orduyu rahatça destekleyebilir, hızı
sayesinde her birimi ve hobbitleri zora sokması da olasılıklar
dahilinde. Görünmez olabilmesi ise karşı tarafı gözetlemek adına
önemli bir artı.
-Nazgûl-
TANIM:
Her patch'te adım adım düzeltilen Nazgûl'ler bu patch'le bir adım
daha ileri gitmişler. Büyü ve alevli oklara karşı direnç kazanan
Nazgûl'ler, normal oklardan ise biraz daha çok damage alıyorlar.
KULLANIM ALANI:
Nazgûl'lerin kullanımı çok değişmedi ancak şunu söyleyebilirim ki
Gondor'a ve özellikle de Rohan'a karşı çok dikkatli kullanılmaları
şart. Başıboş bırakıldıkları anda çok kolay ölebilirler. Özel hero
saldırılarının bol olduğu Rohan'a karşı kontrollü kullanılmayan
Nazgûl'lerin ölümü kaçınılmaz.
-WitchKing-
TANIM:
WitchKing nihayet bu patch'le adam gibi olmaya başlamış. Özel hero
saldırıları ona çok çok az etki ediyor(Rohan'daki tüm özel
saldırıları yiyince canı anca yarıdan biraz aza düşüyor). Büyülere
karşı da güçlendirildi. Daha az normal oktan etkilenirken daha çok
alev damage'ı alıyor. En güzel artısı artık neredeyse haritayı
kaplayan bir leadership aura'sına sahip olması. Leadership'i biraz
azaltılmış ama o kadarı da normal yeni alan göz önüne alınınca.
KULLANIM ALANI:
Kullanım alanı olarak fazla bir farkı yok ama aura alanındaki artış
hiç savaşamasa da geriden destek olmasını sağlıyor. Benim tavsiyem
WitchKing'in erken çıkarılması(ne kadar erken o kadar etkili). 3
Nazgûl dalarken eğer karşıda özel atağı olan hero ve normal(alevsiz)
okçu varsa Nazgûl'leri koruma adına önden gönderilmesi. Alevli okçu
varsa ise geriden gelmeli.
>>>Değişen Power'lar<<<
-Eye of Sauron-
Verdiği leadership etkisi azaltıldı (+%50 Damage, +%100 Experience,
+%50 Armor).
-Tainted Land-
Etkisi +%40 Armor artık.
-Darkness-
(+%33 Damage, +%50 Armor) veriyor. Etki süresi 3 dakika. Mordor'a
vurulmuş en ağır darbe darkness'tan.
-Balrog-
Onu tek başına durdurabilecek neredeyse hiçbir şey kalmadı. İyi bir
kullanımla rakibin base'ini rahatça alabilecek. Army of Dead bile
artık karşısında bir hiç.
>>>EK NOTLAR<<<
- Yeni outpost'u diğer ırklarınkine kıyasla çok daha stratejik
olmuş. Dışarıdaki leadershipten outpost'taki birim etkileniyor.
- Dışarıdan alınacak slaughter house'ların fiyatı artık 300 ve rank
1 iken getirdiği gelir 4 işçili lumbermill'e denk.
- Base'deki küçük kulelerin damage'ı arttırıldı, hero'lara ise extra
damage'ı var Nazgûl ve Eagle hariç.
- Orklar creep'lere karşı eskisi kadar etkili değiller.
- Başta gelmesi olası uruk rush artık birimlerin citadel'e olan
etkisinin azaltılması ile herhangi bir tehdit oluşturmuyor.
Kulelerin etkisinin artışıysa Mordor'u daha korunaklı kılıyor.
>>>Giriş<<<Yeni>>>Piyadeler<<<Orc>>>Monsters<<<Mountain>>>Kuşatma
Birimleri<<<
-Catapult-
TANIM:
Tek farkı artık dost birim ve binaların da ondan rakiple aynı fire
damage'ı alması.
KULLANIM ALANI:
Kuşatma ve yavaş üniteleri olan orduları dağıtma amaçlı
kullanılabilir. Elf ve Ranger ordularını dağıtmada birebir.
-Siege Tower-
TANIM:
Hiçbir değişiklik yok.
KULLANIM ALANI:
Çok sağlam bir kule olduğu için Catapult ve Ram'de zorluk çekenler
suru olan ırklara karşı alternatif olarak kullanabilirler. Ya da
Keep Archer'a karşı yalancı hedef olarak yollayarak asıl birimleri
korumaya alabilirsiniz(Tecrübesiz oyunculara tutan bir taktik).
-Battering Ram-
TANIM:
Hiçbir değişiklik yok.
KULLANIM ALANI:
Zayıflatılan Gondor ve Rohan surlarını artık daha kolay
indirebilirsiniz. En etkili kuşatma aracı bana göre.
>>>Hero'lar<<<
-Gollum-
TANIM:
Yakın saldırılara karşı direnç kazandı. Piyade'lere karşı ise bonus
damage'ı var. Fiyatı arttı ama buna değer hale de geldi.
KULLANIM ALANI:
Gollum'suz başlangıç artık söz konusu bile değil. Hızlı farm
toplamada ve lumbermill'lerdeki ork işçileri rahatsız etmede
birebir. Rohan ve Gondor için Hobbit'ler ne ise Mordor için Gollum
da artık o. Yakın saldırılarda orduyu rahatça destekleyebilir, hızı
sayesinde her birimi ve hobbitleri zora sokması da olasılıklar
dahilinde. Görünmez olabilmesi ise karşı tarafı gözetlemek adına
önemli bir artı.
-Nazgûl-
TANIM:
Her patch'te adım adım düzeltilen Nazgûl'ler bu patch'le bir adım
daha ileri gitmişler. Büyü ve alevli oklara karşı direnç kazanan
Nazgûl'ler, normal oklardan ise biraz daha çok damage alıyorlar.
KULLANIM ALANI:
Nazgûl'lerin kullanımı çok değişmedi ancak şunu söyleyebilirim ki
Gondor'a ve özellikle de Rohan'a karşı çok dikkatli kullanılmaları
şart. Başıboş bırakıldıkları anda çok kolay ölebilirler. Özel hero
saldırılarının bol olduğu Rohan'a karşı kontrollü kullanılmayan
Nazgûl'lerin ölümü kaçınılmaz.
-WitchKing-
TANIM:
WitchKing nihayet bu patch'le adam gibi olmaya başlamış. Özel hero
saldırıları ona çok çok az etki ediyor(Rohan'daki tüm özel
saldırıları yiyince canı anca yarıdan biraz aza düşüyor). Büyülere
karşı da güçlendirildi. Daha az normal oktan etkilenirken daha çok
alev damage'ı alıyor. En güzel artısı artık neredeyse haritayı
kaplayan bir leadership aura'sına sahip olması. Leadership'i biraz
azaltılmış ama o kadarı da normal yeni alan göz önüne alınınca.
KULLANIM ALANI:
Kullanım alanı olarak fazla bir farkı yok ama aura alanındaki artış
hiç savaşamasa da geriden destek olmasını sağlıyor. Benim tavsiyem
WitchKing'in erken çıkarılması(ne kadar erken o kadar etkili). 3
Nazgûl dalarken eğer karşıda özel atağı olan hero ve normal(alevsiz)
okçu varsa Nazgûl'leri koruma adına önden gönderilmesi. Alevli okçu
varsa ise geriden gelmeli.
>>>Değişen Power'lar<<<
-Eye of Sauron-
Verdiği leadership etkisi azaltıldı (+%50 Damage, +%100 Experience,
+%50 Armor).
-Tainted Land-
Etkisi +%40 Armor artık.
-Darkness-
(+%33 Damage, +%50 Armor) veriyor. Etki süresi 3 dakika. Mordor'a
vurulmuş en ağır darbe darkness'tan.
-Balrog-
Onu tek başına durdurabilecek neredeyse hiçbir şey kalmadı. İyi bir
kullanımla rakibin base'ini rahatça alabilecek. Army of Dead bile
artık karşısında bir hiç.
>>>EK NOTLAR<<<
- Yeni outpost'u diğer ırklarınkine kıyasla çok daha stratejik
olmuş. Dışarıdaki leadershipten outpost'taki birim etkileniyor.
- Dışarıdan alınacak slaughter house'ların fiyatı artık 300 ve rank
1 iken getirdiği gelir 4 işçili lumbermill'e denk.
- Base'deki küçük kulelerin damage'ı arttırıldı, hero'lara ise extra
damage'ı var Nazgûl ve Eagle hariç.
- Orklar creep'lere karşı eskisi kadar etkili değiller.
- Başta gelmesi olası uruk rush artık birimlerin citadel'e olan
etkisinin azaltılması ile herhangi bir tehdit oluşturmuyor.
Kulelerin etkisinin artışıysa Mordor'u daha korunaklı kılıyor.