OyunForum - Strateji Oyun Forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
OyunForum - Strateji Oyun Forum

Forumumuz Bir Strateji Oyunları Forumudur.!


    1.03 Patch Isengard Tanıtım Rehberi

    EZAYAH
    EZAYAH
    StratejiForum Kurucu
    StratejiForum Kurucu


    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 330
    Katılım Katılım : 31/01/11
    Yaş Yaş : 30
    Konum Konum : İzmir

    1.03 Patch Isengard Tanıtım Rehberi Empty 1.03 Patch Isengard Tanıtım Rehberi

    Mesaj tarafından EZAYAH Salı Şub. 01, 2011 12:10 am

    Isengard Rehberi

    (1.03 yamasına göre)



    Giriş

    Aslına bakarsanız yeni yamanın en az değiştirdiği ırk diyebilirim

    isengard için; genel olarak bakıldığında dengeli bir görüntü çiziyor

    isengard. Hem ekonomik açıdan hem de stratejik açıdan artıları

    olduğu kadar eksileri de olan bir ırk.



    Birimler



    Piyadeler

    Uruk-Hai



    Tanım:

    Orta dünya'nın savaş meydanlarının vazgeçilmez güçlü savaşçıları uruklar
    1.03 yamasında (ağır zırhlandırıldıklarında) eskiye göre süvari
    birliklerine daha dayanıksız hale geldi (%50'den, %60'a).

    Kullanım Alanı:

    Bütün Isengard oyuncuları için oyunun her anında gerekli bir ünite!

    Rakip farm ve lumbermill'lerine saldırarak rakibin ekonomik gelişimini
    zayıflatmak için çok uygun; aynı zamanda oyunun başında para-güç oranına
    göre oyundaki ( bence ) en güçlü ve en hızlı piyade birliği Uruk-Hai!
    Isengard oynayacaklar mutlaka warchant büyüsüyle birlikte kullanmalı,
    daha güçlü bir saldırı silahı olmasını istiyorlarsa.



    Uruk Pikemen



    Tanım:

    Yeni yamada Isengard kanadında alınan en büyük yara pikemen'lerde;

    artık kılıç darbelerine eskiye göre %23 daha az dayanıklılar ve ateşten
    aldıkları zarar zırhsızken %60 iken %100' e , zırhlıyken %15

    iken %75' e yükseltildi! Yani eskisi gibi uruk-hai üretmeden sadece
    pikemen yaparak savunmak imkansız hale getirildi. Tabiki süvari
    birlikleri için yine çok büyük tehlike yaratıyor pikemenler; ancak
    üstüne basarak söylüyorum ateşli ünitelere dikkat! (Trebuchetlerin

    ve catapultların ateşi de çok etkili)



    Berserker



    Tanım:

    Berserker'lerin üretim süreleri kısaltıldı (20sn iken 13 sn). Bu yamada
    oklardan aldıkları hasar biraz arttırılmış eskiden %100 iken

    şimdi %115.

    Kullanım Alanı:

    Berserker taktiksel bir ünite; binaları yıkmakta çok hünerli olan bu

    üniteler belli dayanıklılıkta bir zırhla çıkıyor ve oyunun başındaki en
    güçlü bina katili denilebilir. ayrıca orklara ve zırhsız piyadelere
    karşı da çok etkili! [Özellikle pikemenlerle beraber rakibin farmını
    yıkmada kullanılabilir.] Ancak çok pahalı olduklarından pek tercih
    edilmiyorlar, oyuncular daha çok zırhlı ve kılıçları geliştirilmiş
    uruk-hai üretmeyi seçiyor. Berserker' in bir diğer özelliği de light
    torch( meşaleyi yakma ) tuşları sayesinde mayınları tetikleyebiliyor
    olması! (Filmleri hepiniz izlemişsinizdir; ikinci film iki kule'de
    miğfer dibi savunmasını çökerken berserker Legolas bile indiremeden
    mayını tetiklemişti. )



    Okçular

    Uruk Crossbowmen



    Tanım:

    1.03 Yamasında Isengard için bir eksi daha saldırmadan önce hedef

    almaları eskiden 500 milisaniye sürerken artık 730 milisaniye sonra
    oklarını fırlatıyor crossbowmenler. Ayrıca süvarilere karşı saldırı
    güçleri de zayıflatıldı %30 oranında!

    Kullanım Alanı:

    Isengard ırkının yegane okçu birliği olduğu için mecburen belli bir

    sayıda yapılması gerekiyor; Gondor'un kartallarına, Mordor'un nazgul ve
    witch kingine saldırmak için başka bir ünitesi yok Isengard'ın malum!
    Ayrıca yeni yamada güçlendirilen mumakillere karşı alev gelişimi
    yapılmalı ve güçlerinden faydalanmalı. "Troll"lere karşı da gayet
    etkililer biliyorsunuz. Uruk-Hai ve pikemenlerle kombinasyon
    yapıldığında da zırhları ve verdikleri hasarları kayda geçecek şekilde
    artıyor; ancak

    kombinasyonlar yavaşlamalarına sebep oluyor. [Yine de combolar oyun
    içinde özellikle crossbowmenleri korumak adına çok gerekli.] Mayınları
    tetiklemek için bir diğer seçenek de ateş gelişimini yapmış
    crossbowmenler.



    Süvariler

    Warg Riders (Kurt Binicileri)



    Tanım:

    İşte yenilik ! 1.03 Yamasında Isengard cephesindeki en büyük gelişim
    "Warg Riders"ta yapılmış!! Neler yok ki; artık "Howl" (uluma)
    yetenekleri daha fazla hasar veriyor (%150'den %160'a) yalnız eskiden 35
    sn etki süresi vardı artık 29 sn düştü etki süresi, bu howl yeteneği
    artık yeni bir aura etkisi yaratıyor ve eğer ağır zırhlarını
    geliştirdiyseniz siyah bir derileri oluyor ki ayırt edebilirsiniz:)
    Ayrıca eskiden üretilmeleri için 800 birim kaynak gerekiyorken artık 760
    birime üretilebiliyorlar. En önemli

    gelişimleri ise artık 30 sn kadar boş kaldıklarında kendilerini
    iyileştiriyorlar; bekledikleri her 2snde 2 hp. Yalnız artık kılıçlarını
    geliştirdiğinizde 80 hasar güçleri oluyor; 90 hasar veriyorlarken eski
    yamada.

    Kullanım Alanı:

    Isengard oyuncuları artık oyunun başındaki en güçlü süvari birliğine
    sahip! [Oyunun başında çıkarmak baya masraflı ve riskli olsa da.] Hiçbir
    geliştirme yapılmadığında "Howl" yetenekleri sayesinde en güçlü süvari
    olan kurt binicilerini kullanmak şart, ayrıca eski yamadan devam eden
    bir özellikleri daha var kurt binicilerinin ; kahramanlara karşı hasar
    güçleri yüksek. War Chant büyüsüyle birlikte "howl" özelliği kurt
    binicilerini çok etkili manevra hünerine sahip iyi bir saldırı silahı
    yapacak. Yani orta dünyanın savaş meydanları artık kurt ulumalarıyla
    yankılanacak!

    Unutmayın filmlerin üçünde "Aragorn"u ölüme bu kadar yaklaştıran

    başka bir güç olmamıştı!



    Kuşatma Birimleri

    Ballista



    Tanım:

    Bütün Isengard oyuncularının isyanına kulak veren EA games artık
    ballistaların rota bulmadaki gariplikleri ve ünite zekasını geliştirdi;
    sonunda garip garip sağa sola bakınan ballistalar etkili olacak gibi.

    Ballistalar artık ateşe daha dayanıklı (%50'den %25'e) ve "catapult,
    trebuchet" gibi kuşatma unitelerine daha dayanıklı hale getirildi (%50
    zarar görüyorken %33'e düşürüldü). Ballistalar artık 8 saniyede bir
    değil 7 saniyede bir ateş ediyor; yani daha hızlı ateş
    ediyorlar.Ballistalar artık entlerden daha az zarar görüyor (%100'den
    %50'ye).

    Kullanım Alanı:

    Isengard için özellikle "mumakil" üreten mordor' a karşı, "tower

    guard ve ranger" üreten gondor' a karşı ve "elf" üreten rohan' a

    karşı değişilmez bir (duruma göre) savunma ve saldırı silahı. Yeni

    yapılan değişikliklerle diğer kuşatma üniteleriyle de kapışacak güce

    ulaştı sonunda. Tabi ki asli görevi olan duvarları yerle bir etmek

    için gerekli! [Geç oyunlarda tek başına yetersiz kalsa da kullanılması zorunlu.]



    Siege Ladder (Kuşatma Merdiveni)



    Tanım:

    Yeni yamada eskisinden hiçbir farkı yok.

    Kullanım Alanı:

    Bildiğiniz gibi duvarları aşıp kaleyi yerle bir etmek, talan etmek için
    güzel tasarlanmış bir ünite.İyi oynayan bir Gondor veya Rohan'a karşı
    bile zamanında kullanıldığında gerekli suikastleri, yıkılmasını
    istediğiniz

    binaları çökertmek için 2-3 geliştirilmiş zırhlı ve kılıçlı uruk-hai

    ekibiyle tehlike yaratılmasını sağlayan bir ünite. Ayrıca

    unutmamak gerek mayınları da merdiven aracılığıyla surlara

    çıkartabilirsiniz ! [Yine de pek tercih edilmeyen bir ünite.]





    Explosive Mine (Patlayıcı Mayın)



    Tanım:

    Yeni yamada bir değişiklik yok, yalnız Gondor kulelerinin "keep archers"
    geliştirilmesi yeni yamada verdiği hasarı baya azalttığını hatırlatırım
    size! Yani eskisi kadar kolay yok edilemeyecek kuleler tarafından.

    Kullanım Alanı:

    Bilindiği üzere mayınlar Isengard kuşatmalarında vazgeçilmez üniteler,
    yapmanız gereken koruyarak götürmek, döşemek ve patlatmak! Hatta
    savunmada kullanmak bile mümkün biraz yaratıcı olursanız. [Hatta Cripple
    ile hero öldürmek ve ordu dağıtmak için bile kullanılıyor.]



    Battering Ram



    Tanım:

    Eskiden bir farkı yok, mayında da dediğim gibi etkisi azaltılmış "keep
    archers" geliştirmesiyle bile Gondor kuleleri daha etkisiz olacak "ram"e
    de karşı.

    Kullanım Alanı:

    "Ram" rush yapılmak istenen Gondor ve Rohan'a karşı çok etkili bir
    kuşatma silahı, ancak saldıracak süvarilere ve piyadelere dikkat etmek
    gerek.[Özellikle karşı savunmanın siegeleri tam hazır olmadan
    kullanıldığın çok etkili.]



    Kahramanlar

    Lurtz



    Tanım:

    1.03 Yamasında Lurtz'un pasif olan liderlik (leadership) hasar gücünün
    etkisi azaltılmış (eskiden %100'dü şimdi %60). Bu baya önemli bir eksi
    Isengard açısından, ancak tabi ki taktiksel olarak Lurtz' ten
    vazgeçmenin imkanı yok!Bu arada cripple menzili az da olsa arttırıldı.

    Kullanım Alanı:

    Lurtz kahramanlar arasında çok önemli bir isim, cripple (engelleme )
    özelliği sayesinde bir çok kahramanın öldürülmesine yardımcı olabilir.
    hatırlarsanız filmde de yüzük kardeşliğini bozan ilk isimdi. ( Boromir
    ah ah ! ) Ben bir an önce desteğinin gerekli olduğunu düşünüyorum, hemen
    rank 5 yapabilirseniz savaş alanında avantajı ele
    geçirirsiniz.[]Haritadaki warg, troll sayısına göre önce ve ya geç
    çıkartılabilir. Yerine tercih edilebilecek olan ise erken upgrade.]



    Saruman



    Tanım:

    Yeni yamayla birlikte artılar kazanan bir kahramanımız; öncelikle %10
    oranında hitpoint kazandı yani artık tek Istari Light ile ölmüyor!Artık
    fireball (ateş topu) büyüsünün menzili daha fazla.Liderlik etkisi
    değiştirildi; artık %150 hasar gücü yok onun yerine %200 deneyim kazanma
    etkisi getirildi, %50 zırh etkisi de azaltılarak %30 oldu. Ayrıca
    liderlik etkisine korkudan kaçmama eklendi; yani artık Saruman'ın
    etrafındaki uniteler "Nazgul ve Witch King"in screech büyüsünden
    etkilenip kaçmayacak.

    Kullanım Alanı:

    Oyun uzadığı taktirde mutlaka kullanılması gereken bir kahraman,
    özellikle ünitelere belli aralıklarla deneyim kazandırıp rütbe
    kazandırması savaş alanında çok etkili oluyor. Ateş topu ve Blast
    büyüleri, worm tongue büyüsü hepsi etkili... Mutlaka yardımı
    kullanılmalı! [Oyunun gidişine göre orta oyunda da beklenebilir.Gandalf
    kadar savaştırılmasa da oyun çevirilebilir iyi bir microyla.]





    Değişen Yüzük Güçleri



    Bu hususta Isengard açısından çok nadir değişiklikler olmuş;

    -Warchant (Savaş şarkıları,çığlıkları); büyüsünün etkisi %150 hasar ve %50 zırh iken %50 hasar, %50 zırha indirgenmiş.



    -Vision of Palantir; büyüsünün etkisi değiştirilmiş artık üzerlerinde
    kullanıldığında kahramanlara, uzun menzilli kuşatma ünitelerine,
    süvarilere, okçulara ve kombinasyonlara %15 hız veriyor. Etki süresi ise
    35 saniye, her 2 dakika 40 saniyede bir de kullanılabiliyor.



    - Freezing Rain (Dondurucu yağmur)'in de diğer doğasal yüzük büyülerinde
    olduğu gibi etkisi değiştirilmiş; artık ilk önce bu büyülerden birini
    (darkness, cloud break, freezing rain) alan avantajlı olamayacak, çünkü
    artık 3 dakikalık bir etkisi var büyünün ve 5 dakikada bir yeniden
    doluyor freezing rain.



    -Tainted Land'in etkisi +%40 Armor artık.

      Forum Saati Perş. Eyl. 19, 2024 4:46 pm