OyunForum - Strateji Oyun Forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
OyunForum - Strateji Oyun Forum

Forumumuz Bir Strateji Oyunları Forumudur.!


    1.03 Patch Rohan Tanıtım Rehberi

    EZAYAH
    EZAYAH
    StratejiForum Kurucu
    StratejiForum Kurucu


    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 330
    Katılım Katılım : 31/01/11
    Yaş Yaş : 30
    Konum Konum : İzmir

    1.03 Patch Rohan Tanıtım Rehberi Empty 1.03 Patch Rohan Tanıtım Rehberi

    Mesaj tarafından EZAYAH Salı Şub. 01, 2011 12:09 am

    Rohan Rehberi - (Patch 1.03)



    GİRİŞ







    Patchın bana göre en iyi yönde etkiledigi olan ırk Rohan, birkaç Önemli

    değişiklik ile çok canlar yakacaga benziyor. Çeşit eksikliginin üstüne az

    popülasyonun zor durumda bıraktıgı Rohan artık herolarnın yanında

    Rohirim'lerin 15 popülasyon istemesi ile büyük işler yapacağa benziyor.







    **BİRİMLER**



    //PİYADELER//



    --Peasant--







    Rohan'ın tek piyadesi, köylüleri savaşırlar, bina tamir ederler.İlk oyun için

    Rohanın tek çaresi olan peasantlar artık üstlerinden atlı birim geçince onlara

    daha fazla zarar veriyorlar(20 den 40).Merry ile birlikte ilk oyun için orta

    güçte bir kuvvet oluşturuyorlar.



    Kullanım Alanı:



    Özellikle oyunun başında kullanılması daha mantıklı goblin ve warg creeplerinde

    (Troll kesinlikle değil),saldıran piyadeleri püskürtmekte başarılı üniteler.

    ilerleyen oyunda combo'lara katılmaktan fazla bir iş yapamayan
    Peasant'lar Merry ile birlikte kullanılınca daha verimli hala geliyor.
    Ayrıca draft powerini kullanarak peasantları 2 kat daha güçlü birer
    savaşçı haline getirebilirsiniz.





    //OKÇULAR//





    --Yeomen Archers--







    Rohanın insan olan okçuları, patchin iyi yönde etkiledigi ünitelerden biri. Artık okları 10 yerine 30,alev oku ise

    +25 yerine +37 zarar veriyor.Ayrıca yürüme hızları %15 artırılan Yeomen'lar kendilerini

    ezen atlılara 10 yerine 15 zarar veriyor. Ok atma hızları 2,5 saniye de bir. Üretim zamanları ise 30 snden 33 snye yükseltidi.



    Kullanım Alanı:



    Özellikle creepleri almada çok başarılı üniteler.Genellikle troll ve warg creeplerini almada çok iyiler.

    Ayrıca ilk oyun ve orta oyunda peasantlar tarafından korunurlarsa iyi işler yapabilcek

    kapasiteye sahipler. Rohan surlarını korumadada kullanılabilir olan yeomenler bu patchde

    iyi işler yapacağa benziyor.





    --Elven Warriors--







    Gizemli elflerin usta okçuları ve kılıç ustaları 1.03'ün en zararda ünitelerinden biri.Zaten 700 kaynak isteyen,

    fazla tercih edilmeyen elf okçuları bu patch ile iyice gözden düşecege benziyor.

    Artık Heavy Armor'lu (Ağır Zırh) iken artık daha fazla delici saldırılardan (%40 yerine %60)

    ve alevli oklardan (%30/%0 yerine %100/%20 )daha fazla zarar görecekler.

    Heavy Armor'lu(ağır zırh) Elf savaşçılar artık Uruklara (%60 yerine %55) özel saldırılara

    (%30 yerine %23) karşı daha dirençli. Ezici saldırılara (trollerin ağaçları kullanarak yaptıkları gibi)

    karşı olan dirençleri azaltıldı (%50/%50 yerine %90/%65).Ayrıca atlıların ezerken büyük zarar gördükleri

    elflerin bu özelligide yarı yarıya azaltıldı.



    Kullanım Alanı:



    Ne kadar güçsüzleştirilselerde hala uzun menzile sahip olan elf archerler legolasla birlikte

    düşmanı sinsice yıpratmada kullanılabilir.Ayrıca rohan surlarını korumada başarılı olacaga benziyorlar.

    Her hangi bir korumaya ihtiyacı olmayan elf savaşcıları yanlarına yaklaşan kılıçlı piyadelerede

    Alternatif silahları ile karşılık verebilcek güçteler.





    //SUVARİLER//



    --Rohirrim Warriors--







    Oyunun favori birimlerinden olan rohirrimler bu patchdeki olumlu değişiklikler ile herkesin

    hayranlıgını kazancak gibi.(özellikle benim ) Hızları,ucuz fiyatları,piyade ve okçulara yaşattıgı dehşetler

    gibi bir çok özelligiyle rohirrim bu patchda artık daha hızlı saldırcak 1 sn yerine 0.75 sn

    Kılıçlardan aldıgı darbeler %100 zarar yerine %90'a indirildi.Enbüyük değişiklik ise rohirrim

    artık 15 command points istiyor.Yani bütün ordunuzu rohirrim yaparsanız 10 yerine 13 rohirrim

    grubuna sahip olcaksınız.(gerçekten çok büyük bir değişiklik)Son olarak heavy armor (ağır zırh) ve

    horseshield (at kalkanı) yapılmış Rohirrim, büyüsel saldırılardan daha az zarar alacak (%100 zarar almak yerine %80)



    Kullanım Alanı:



    Dikkatli kullanıldıgında harikalar yaratabilen rohirimler oyunun başlarında rakip size bir piyade

    üstünlügü sağlamıssa oyunun kontrolunu ele geçirmeye başlamıssa buna engel olabilcek, ibreyi size

    çevirebilcek bir ünite. Ayrıca meydan savaşlarında ülke yıkmada, farm yıkmada uzman olan rohirimler

    uprageleri basılınca ve kral theoden ile birlikte savaşınca (glorious charge ve leadership)

    ise düşmanın korkulu rüyası haline gelebiliyorlar.Oyunun hemen hemen her bölümünde

    rahatça kullanılabilir. (pikemen ,towerguard ve rhunlardan uzak tutulması şartıyla)





    --Rohirrim Archers--







    Oyunun tek atlı okçuları.Tabi böyle olması rohirrim archerlere büyük avantaj sağlıyor.Bu patchde

    onlar için olumlu hiç bir değişiklik yok.Zayıflatılsalarda onlardan vazgeçmenin imkanı yok.Bu

    patchde artık anti-cavalary ünitelerine (mızraklılara) yüzde 28 zarar verebilcekler.Ayrıca drummer

    ve mountain trollere yüzde 100 yerine yüzde 56 zarar vericekler.Ve son olarak rohirrim archlerler

    artık delici saldırılardan (%100/%40 yerine %130/%50) ve alevli oklardan (%50/%0 yerine %100/%80)

    daha fazla zarar alacaklar.Ama artık 15 cp istedikleri için daha çok rohirrim archer yapabilceksiniz!



    Kullanım Alanı:



    Meydan savaşlarında rohirrimler çarpışırken arkalarında durarak çok büyük işler yapıyorlar.Hero

    ,süvari ve creepleri katletmede çok iyiler.Ayrıca surlarıda okçular gibi koruyabiliyorlar.Vurkaç

    olayı için çok uygunlar.Fire arrows aldıkları zaman ölümcül olabiliyorlar.Fiyatları pahalı oldugu

    için orta ve son oyunda tercih edilmesi en uygunu.





    //Monsters//



    --Ent--







    Rohanın çok güçlü ama yavaş,tek duvar yıkan birimleri olan ent (ağaçadam)lar

    bu patchde biraz zayıflatıldı.Fakat gondora ve rohana karşı oynarken rohanın kazanmak

    için tek çağresi ve hala çok güçlü olan entlerin crush damageye karşı direnci azaltıldı.

    Yüzde 1 den yüzde 40 a fakat treebeardın aura ve leadershipiyle iyi işler yapacaga benziyor.

    Son olarak entlerin hpsi 2000 den 1700 e geriledi.Fakat treebeardın aurası ile 2500 e kadar hp

    leri çoğalmakta...



    Kullanım Alanı:



    Ent mootun(entlerin çıktıgı yer)sadece settlementte kurulması ve 5000 kaynak istemesi entlerin

    ilk ve orta oyunda kullanımını imkansızlaştırıyor.Bu yüzden son oyunda kullanılan

    entler,sur yıkmada okçu ve kuşatma ünitesi olmayan bütün ünitelere karşı kullanılabilir.





    //Herolar//



    --Treebeard (Ağaçsakal)--







    Ağaç adamların lideri olan,muhteşem bir damage ve hpye sahip olan Treebeard

    bu patchde gücünün doruguna ulaşmış durumda.Artık entlere etki eden leadership ve aurası var.

    (bu aura entlere hız menzil ve armor veriyor) Menzili 500 den 600 e çıkarılan Treebeardın

    damageside 400 den 520 ye yükseltildi.Kızgınlık süresi ise 2 dk den 1.30 dk ye geriledi.



    Kullanım Alanı:



    Çıkarılması entlerdende zor olan Treebeard son oyunun kullanım alanına giriyor.

    Entlerle birlikte ve entlerde geçerli olan aynı yerlerde kullanılabilir.



    --Merry--







    WitchKing'in büyüsünü bozan(ah be gitti karizmatik adam:D) ve 4 hobitten biri olan küçük

    dostumuz Merry'nin önceki patchlara oranla hiç bir değişikliği yok.



    Kullanım Alanı:



    Kullanım alanı gerçekten çok geniş,ilk oyunda peasantlar ile birlikte büyük işler çıkarabiliyor.

    Ucuz fiyatı yüksek sayılabilcek damagesi ve düşük hpsiyle merrynin uprageli unitelerden ve

    diğer herolardan uzak tutulması gerek.(tutulmasada olur zaten çok ucuz :d) Ayrıca kaybolma özelligiyle

    bir nevi size casuslukta yapabiliyor.Troll ve warg creeplerini almaktada işe yarayabiliyor.



    --Theoden--







    Rohanın yaşlı ama bi o kadar güçlü kralı Theoden'in bu patchde hpsi 800 den 900 e çıkarıldı.

    Ayrıca 4.lvldeki glorious charge (tek kelimeyle of diyorum ) artık 1 dk yerine 1.45 dk sürüyor

    ve %100 damage yerine %30 damage veriyor(Rohirrimlere).



    Kullanım Alanı:



    Verdiği leadership ile rohirimlerle birlikte iyi işler yapabilen Theoden'in buna rağmen 4.level olması

    şart.Bunun içinde orc wariorları ,goblin creeplerini öldürmesi ve rohirimler ile savaştırılması gerek.4.level

    olduktan sonra glorious charge ile etrafındaki rohirimleri birer ölüm makinası haline getirebiliyor.

    Zaman olaraksa ilk oyunun sonlarına dogru başlayarak oyunun sonuna kadar rahatça kullanılabilir.

    Son olarak ise Theoden'in tek gezdirilmesi pek mantıklı değil.(çünkü çabuk ölüyor).





    --Eomer--







    Sonunda geldik:D.Rohirimlerin lideri karimatik,sakin sert görüntüsüyle en beğendigim lotr kahramanı

    olan Eomer bu patchda dengeli bir değişime ugramış gibi gözüküyor.Öncelikle fiyatı 1200 den 1400 e

    çıkartıldı.Horse lord özelligi (Atlılara leadership veriyor) 4.seviye aktif oluyor ve %100 yerine %60

    damage veriyor.İyi yönde ise Eomer'in mızragı çok faydalı bir hale geldi özellikle Eomer'i kullanan

    oyuncular için mızrak özelligi çok işe yarıcak gibi;damagesi 400 den 280 gerilemesine rağmen mızragın

    düştüğü yerin etrafına damagenin yarısı kadar zarar veriyor.Ayrıca bu özellik 60 sn yerine 20 snde bir

    kullanılabiliyor.



    Kullanım Alanı:



    Özellikle rohirrimler ve Theoden çıktıkdan 5-6 dk sonra çıkarılabilir.Theoden ile birlikte rohirimlerin

    başında harikalar yaratabiliyor.En güzelide Eomer belli bir seviyeden sonra etrafındakilerle birlikte

    öldürdükleri her asker başına para kazanıyolar (askerin gücüne göre para artıp azalıyor).Mızrak atma

    özelliginin değişmesiyle birlikte Eomer bir taciz birimi olarakta kullanılabilir.



    --Eowyn--







    Güzel oldugu kadarda iyi bir savaşçı olan bayan hero Eowyn'de sadece 1.levelde ata binme özelligi dışında

    bir değişiklik yok.



    Kullanım Alanı:



    İlk oyun için leadership vermedigi için çıkarılması mantıklı değil.Özellikle Eomer ve theodenden sonra

    çıkarılabilir (isterseniz tabi).Ayrıca savunmasını artırma ve rohirim şekline bürünme gibi güzel özellikleri

    ile çogu yerde kullanılabilir.En çok işe yarayan özelligi smite (bir çeşit mızrak) atması bu mızrak o kadar

    güçlüki bir nazgulun canının %60 ını götürebiliyor. (Tabi witch King'e sökmüyor )



    --Gimli--







    Yalnız Dağın sevimli cücesi Gimli'de küçük negatif değişiklikler görmek mümkün.Bu değişiklikler sadece

    Gimli'nin yeteneklerini biraz kısıtlamakta başlangıç olarak slayer yeteneginin dolma süresi 1 dk den 1.30

    dkye cıkarıldı.Axe throw özelliginin Eomer'in spearı gibi etrafdakilere zarar verme özelligi var ama gücün

    dolması 10 snden 40 snye çıkarıldı ayrıca axe throw herolara yarı yarıya daha az zarar vermekte.Son olarak

    Artık Gimli 7.levelden sonra level atlamak için 1500 yerine 2000 tecrübe puanı istiyor.



    Kullanım Alanı:



    Orta ve son oyunda kullanılabilmesi mümkün.Genellikle hero olmayan üniteleri öldürmekte başarılı olan Gimli'nin

    hpsi yüksek olmasına rağmen Aragorn ve Legolas yüzünden sık tercih edilmesi zor görünüyor.Kullanım alanı olarak iyi bir

    savunma ve saldırı herosu.Etrafında küçük bir birim olursa iyi işler yapabilmekte.



    --Legolas--







    Bu patchde küçük değişiklikler ile anti-gandalf haline getirilen Legolas'ın iki yeniligide Gandalf ile ilgili

    Artık tek istariye ölmeyecek ve hawk strike (çift ok) özelligiyle Gandalf'a %30 daha fazla zarar

    verebilecek.Son olarak 7.levelden sonra level atlamak için 1100 yerine 1500 tecrübe puanı istiyor.



    Kullanım Alanı:



    Kullanım alanı gerçekten çok geniş ne kadar erken çıkarılırsa o kadar iyi.(süvarilerden uzak tutulması şartıyla)

    Genel olarak muhteşem bi hero;çok uzun menzilden yıldırım hızıyla ok atabiliyor.Attığı oklarda gerçekten çok güçlü

    ve bu sayade 6.levele hemen ulaşabiliyor.Mükkemmel bir taciz birimi ve meydan savaşlarında ordunun arkasında

    olması şartıyla savaşın kaderini belirleyebiliyor.7.levelde açılan arrow rain özelligiyle toplu katliamlara

    sebep olabiliyor.



    --Aragorn--







    Son olarak isuldurun ve gondor tahtının varisi Aragorn'a gelmiş bulunuyoruz.Genel olarak negatif değişikliklere

    ugrayan Aragorn'un blade master özelliginin etkisi 30 snden 25 snye ve zararı %100 den %50 ye ölü ordusunun

    süreside 45 snden 32 snye indirildi.Fiyatıda 3000 den 3500 e çıkarılan aragorn ölünce artık daha pahalıya çıkacak.

    Olumlu yönde gelişmelere gelince kılıçla vurdugu darbenin 4 de 1'i etrafdaki düşmanlara damage olarak yansıyacak

    ve Aragorn çok daha hızlı saldıracak.



    Kullanım Alanı:



    Orta oyunda ve isteğe bağlı olarak theoden ve rohirrim yapılmazsa daha önce çıkarılabilir.Asker katletmede

    çok hızlı olan aragorn yapılarıda çok hızlı yıkabiliyor.Ülkeyi savunmada,diğer herolar ile saldırırken onları

    healleme özelligiyle herolarla birlikte kullanılabilir.Ayrıca farmları çok hızlı yıktıgı için farm almadada

    büyük işler yapabiliyor.





    **YAPILAR**



    Rohan duvarlarının canları azaltıldı, (5000'den 4000'e)



    Rohan Kale Kapısı, büyüsel zarara karşı daha dirençli, (%300'den %500'e)



    Stables(Ahır) artık çok daha hızlı seviye atlayacak. (3000'den deneyim puanından 1800'e)



    Armory'nin(Geliştirilmelerin yapıldığı yer) fiyatı artık 1300,



    Archery Range (Okçu Binası) level atlatma için daha az deneyime ihtiyaç duyacak,



    üç birlik Yeomen level atlamak için yeterli olacak,





    **POWER DEĞİŞİKLİKLERİ**



    Ent Allies (Ent yardımı) için gerekli olan puan azaltıldı,(8'den 6'ya)



    Elven Wood (Elf Ormanı) için gerekli olan puan azaltıldı,(3'den 2'ye)





    **DİĞER DEĞİŞİKLİKLER**



    Rohan kahramanlarının bazı yetenekleri (Blademaster, Shieldmaiden, Glorious Charge ) artık Freezing Rain'den

    (Isengard'ın yağmuru) etkilenmeyecek,



    Aragorn, Legolas ve Gimli'nin her biri 5'er Command Point (Komuta Puanı) kaplayacaklar,



    Horseshileds(At Kalkanı) artık delici zarar veren saldırılara (Ok saldırıları gibi) karşı daha az dayanıklılık

    veriyor (Zararın %20'si yerine %30 alınacak). Heavy Armor ve Heavy armor+Horseshiled aynı kalacak,



    Bütün Rohan geliştirmeleri artık 45 saniyede tamamlanacak,



    Forged Blades'in(Kılıç Geliştirmesi) fiyatı arttırıldı, (300'den 350'ye)



    Heavy Armor'un(Kalkan Geliştirmesi) fiyatı azaltıldı, (300'den 250'ye)

      Forum Saati Perş. Eyl. 19, 2024 4:45 pm