OyunForum - Strateji Oyun Forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
OyunForum - Strateji Oyun Forum

Forumumuz Bir Strateji Oyunları Forumudur.!


    Isengard Rehberi - (Patch 1.03)

    EZAYAH
    EZAYAH
    StratejiForum Kurucu
    StratejiForum Kurucu


    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 330
    Katılım Katılım : 31/01/11
    Yaş Yaş : 30
    Konum Konum : İzmir

    Isengard Rehberi - (Patch 1.03) Empty Isengard Rehberi - (Patch 1.03)

    Mesaj tarafından EZAYAH Salı Şub. 01, 2011 12:14 am

    Isengard Rehberi



    (1.03 yamasına göre)





    Giriş



    Aslına bakarsanız yeni yamanın en az değiştirdiği ırk diyebilirim



    isengard için; genel olarak bakıldığında dengeli bir görüntü çiziyor



    isengard. Hem ekonomik açıdan hem de stratejik açıdan artıları



    olduğu kadar eksileri de olan bir ırk.





    Birimler





    Piyadeler



    Uruk-Hai



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    Tanım:



    Orta dünya'nın savaş meydanlarının vazgeçilmez güçlü savaşçıları

    uruklar 1.03 yamasında (ağır zırhlandırıldıklarında) eskiye göre süvari

    birliklerine daha dayanıksız hale geldi (P'den, `'a).



    Kullanım Alanı:



    Bütün Isengard oyuncuları için oyunun her anında gerekli bir ünite!



    Rakip farm ve lumbermill'lerine saldırarak rakibin ekonomik

    gelişimini zayıflatmak için çok uygun; aynı zamanda oyunun başında

    para-güç oranına göre oyundaki ( bence [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    ) en güçlü ve en hızlı piyade birliği Uruk-Hai! Isengard oynayacaklar

    mutlaka warchant büyüsüyle birlikte kullanmalı, daha güçlü bir saldırı

    silahı olmasını istiyorlarsa.





    Uruk Pikemen



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    Tanım:



    Yeni yamada Isengard kanadında alınan en büyük yara pikemen'lerde;



    artık kılıç darbelerine eskiye göre # daha az dayanıklılar ve

    ateşten aldıkları zarar zırhsızken ` iken 0' e , zırhlıyken 



    iken u' e yükseltildi! Yani eskisi gibi uruk-hai üretmeden sadece

    pikemen yaparak savunmak imkansız hale getirildi. Tabiki süvari

    birlikleri için yine çok büyük tehlike yaratıyor pikemenler; ancak

    üstüne basarak söylüyorum ateşli ünitelere dikkat! (Trebuchetlerin



    ve catapultların ateşi de çok etkili)





    Berserker



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    Tanım:



    Berserker'lerin üretim süreleri kısaltıldı (20sn iken 13 sn). Bu

    yamada oklardan aldıkları hasar biraz arttırılmış eskiden 0 iken



    şimdi 5.



    Kullanım Alanı:



    Berserker taktiksel bir ünite; binaları yıkmakta çok hünerli olan bu



    üniteler belli dayanıklılıkta bir zırhla çıkıyor ve oyunun başındaki

    en güçlü bina katili denilebilir. ayrıca orklara ve zırhsız piyadelere

    karşı da çok etkili! [Özellikle pikemenlerle beraber rakibin farmını

    yıkmada kullanılabilir.] Ancak çok pahalı olduklarından pek tercih

    edilmiyorlar, oyuncular daha çok zırhlı ve kılıçları geliştirilmiş

    uruk-hai üretmeyi seçiyor. Berserker' in bir diğer özelliği de light

    torch( meşaleyi yakma ) tuşları sayesinde mayınları tetikleyebiliyor

    olması! (Filmleri hepiniz izlemişsinizdir; ikinci film iki kule'de

    miğfer dibi savunmasını çökerken berserker Legolas bile indiremeden

    mayını tetiklemişti. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.])





    Okçular



    Uruk Crossbowmen



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    Tanım:



    1.03 Yamasında Isengard için bir eksi daha saldırmadan önce hedef



    almaları eskiden 500 milisaniye sürerken artık 730 milisaniye sonra

    oklarını fırlatıyor crossbowmenler. Ayrıca süvarilere karşı saldırı

    güçleri de zayıflatıldı 0 oranında!



    Kullanım Alanı:



    Isengard ırkının yegane okçu birliği olduğu için mecburen belli bir



    sayıda yapılması gerekiyor; Gondor'un kartallarına, Mordor'un nazgul

    ve witch kingine saldırmak için başka bir ünitesi yok Isengard'ın

    malum! [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

    Ayrıca yeni yamada güçlendirilen mumakillere karşı alev gelişimi

    yapılmalı ve güçlerinden faydalanmalı. "Troll"lere karşı da gayet

    etkililer biliyorsunuz. Uruk-Hai ve pikemenlerle kombinasyon

    yapıldığında da zırhları ve verdikleri hasarları kayda geçecek şekilde

    artıyor; ancak



    kombinasyonlar yavaşlamalarına sebep oluyor. [Yine de combolar oyun

    içinde özellikle crossbowmenleri korumak adına çok gerekli.] Mayınları

    tetiklemek için bir diğer seçenek de ateş gelişimini yapmış

    crossbowmenler.





    Süvariler



    Warg Riders (Kurt Binicileri)



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    Tanım:



    İşte yenilik ! 1.03 Yamasında Isengard cephesindeki en büyük gelişim

    "Warg Riders"ta yapılmış!! Neler yok ki; artık "Howl" (uluma)

    yetenekleri daha fazla hasar veriyor (0'den 0'a) yalnız eskiden 35

    sn etki süresi vardı artık 29 sn düştü etki süresi, bu howl yeteneği

    artık yeni bir aura etkisi yaratıyor ve eğer ağır zırhlarını

    geliştirdiyseniz siyah bir derileri oluyor ki ayırt edebilirsiniz:)

    Ayrıca eskiden üretilmeleri için 800 birim kaynak gerekiyorken artık 760

    birime üretilebiliyorlar. En önemli



    gelişimleri ise artık 30 sn kadar boş kaldıklarında kendilerini

    iyileştiriyorlar; bekledikleri her 2snde 2 hp. Yalnız artık kılıçlarını

    geliştirdiğinizde 80 hasar güçleri oluyor; 90 hasar veriyorlarken eski

    yamada.



    Kullanım Alanı:



    Isengard oyuncuları artık oyunun başındaki en güçlü süvari birliğine

    sahip! [Oyunun başında çıkarmak baya masraflı ve riskli olsa da.]

    Hiçbir geliştirme yapılmadığında "Howl" yetenekleri sayesinde en güçlü

    süvari olan kurt binicilerini kullanmak şart, ayrıca eski yamadan devam

    eden bir özellikleri daha var kurt binicilerinin ; kahramanlara karşı

    hasar güçleri yüksek. War Chant büyüsüyle birlikte "howl" özelliği kurt

    binicilerini çok etkili manevra hünerine sahip iyi bir saldırı silahı

    yapacak. Yani orta dünyanın savaş meydanları artık kurt ulumalarıyla

    yankılanacak!



    Unutmayın filmlerin üçünde "Aragorn"u ölüme bu kadar yaklaştıran



    başka bir güç olmamıştı!





    Kuşatma Birimleri



    Ballista



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    Tanım:



    Bütün Isengard oyuncularının isyanına kulak veren EA games artık

    ballistaların rota bulmadaki gariplikleri ve ünite zekasını geliştirdi;

    sonunda garip garip sağa sola bakınan ballistalar etkili olacak gibi.



    Ballistalar artık ateşe daha dayanıklı (P'den %'e) ve "catapult,

    trebuchet" gibi kuşatma unitelerine daha dayanıklı hale getirildi (P

    zarar görüyorken 3'e düşürüldü). Ballistalar artık 8 saniyede bir

    değil 7 saniyede bir ateş ediyor; yani daha hızlı ateş

    ediyorlar.Ballistalar artık entlerden daha az zarar görüyor (0'den

    P'ye).



    Kullanım Alanı:



    Isengard için özellikle "mumakil" üreten mordor' a karşı, "tower



    guard ve ranger" üreten gondor' a karşı ve "elf" üreten rohan' a



    karşı değişilmez bir (duruma göre) savunma ve saldırı silahı. Yeni



    yapılan değişikliklerle diğer kuşatma üniteleriyle de kapışacak güce



    ulaştı sonunda. Tabi ki asli görevi olan duvarları yerle bir etmek



    için gerekli! [Geç oyunlarda tek başına yetersiz kalsa da kullanılması zorunlu.]





    Siege Ladder (Kuşatma Merdiveni)



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    Tanım:



    Yeni yamada eskisinden hiçbir farkı yok.



    Kullanım Alanı:



    Bildiğiniz gibi duvarları aşıp kaleyi yerle bir etmek, talan etmek

    için güzel tasarlanmış bir ünite.İyi oynayan bir Gondor veya Rohan'a

    karşı bile zamanında kullanıldığında gerekli suikastleri, yıkılmasını

    istediğiniz



    binaları çökertmek için 2-3 geliştirilmiş zırhlı ve kılıçlı uruk-hai



    ekibiyle tehlike yaratılmasını sağlayan bir ünite. Ayrıca



    unutmamak gerek mayınları da merdiven aracılığıyla surlara



    çıkartabilirsiniz ! [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.][Yine de pek tercih edilmeyen bir ünite.]







    Explosive Mine (Patlayıcı Mayın)



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    Tanım:



    Yeni yamada bir değişiklik yok, yalnız Gondor kulelerinin "keep

    archers" geliştirilmesi yeni yamada verdiği hasarı baya azalttığını

    hatırlatırım size! Yani eskisi kadar kolay yok edilemeyecek kuleler

    tarafından.



    Kullanım Alanı:



    Bilindiği üzere mayınlar Isengard kuşatmalarında vazgeçilmez

    üniteler, yapmanız gereken koruyarak götürmek, döşemek ve patlatmak!

    Hatta savunmada kullanmak bile mümkün biraz yaratıcı olursanız. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Hatta Cripple ile hero öldürmek ve ordu dağıtmak için bile kullanılıyor.]





    Battering Ram



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    Tanım:



    Eskiden bir farkı yok, mayında da dediğim gibi etkisi azaltılmış

    "keep archers" geliştirmesiyle bile Gondor kuleleri daha etkisiz olacak

    "ram"e de karşı.



    Kullanım Alanı:



    "Ram" rush yapılmak istenen Gondor ve Rohan'a karşı çok etkili bir

    kuşatma silahı, ancak saldıracak süvarilere ve piyadelere dikkat etmek

    gerek.[Özellikle karşı savunmanın siegeleri tam hazır olmadan

    kullanıldığın çok etkili.]





    Kahramanlar



    Lurtz



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    Tanım:



    1.03 Yamasında Lurtz'un pasif olan liderlik (leadership) hasar

    gücünün etkisi azaltılmış (eskiden 0'dü şimdi `). Bu baya önemli

    bir eksi Isengard açısından, ancak tabi ki taktiksel olarak Lurtz' ten

    vazgeçmenin imkanı yok!Bu arada cripple menzili az da olsa arttırıldı.



    Kullanım Alanı:



    Lurtz kahramanlar arasında çok önemli bir isim, cripple (engelleme )

    özelliği sayesinde bir çok kahramanın öldürülmesine yardımcı olabilir.

    hatırlarsanız filmde de yüzük kardeşliğini bozan ilk isimdi. ( Boromir

    ah ah ! [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.])

    Ben bir an önce desteğinin gerekli olduğunu düşünüyorum, hemen rank 5

    yapabilirseniz savaş alanında avantajı ele geçirirsiniz.[]Haritadaki

    warg, troll sayısına göre önce ve ya geç çıkartılabilir. Yerine tercih

    edilebilecek olan ise erken upgrade.]





    Saruman



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    Tanım:



    Yeni yamayla birlikte artılar kazanan bir kahramanımız; öncelikle

     oranında hitpoint kazandı yani artık tek Istari Light ile

    ölmüyor!Artık fireball (ateş topu) büyüsünün menzili daha fazla.Liderlik

    etkisi değiştirildi; artık 0 hasar gücü yok onun yerine 0 deneyim

    kazanma etkisi getirildi, P zırh etkisi de azaltılarak 0 oldu.

    Ayrıca liderlik etkisine korkudan kaçmama eklendi; yani artık Saruman'ın

    etrafındaki uniteler "Nazgul ve Witch King"in screech büyüsünden

    etkilenip kaçmayacak.



    Kullanım Alanı:



    Oyun uzadığı taktirde mutlaka kullanılması gereken bir kahraman,

    özellikle ünitelere belli aralıklarla deneyim kazandırıp rütbe

    kazandırması savaş alanında çok etkili oluyor. Ateş topu ve Blast

    büyüleri, worm tongue büyüsü hepsi etkili... Mutlaka yardımı

    kullanılmalı! [Oyunun gidişine göre orta oyunda da beklenebilir.Gandalf

    kadar savaştırılmasa da oyun çevirilebilir iyi bir microyla.]







    Değişen Yüzük Güçleri





    Bu hususta Isengard açısından çok nadir değişiklikler olmuş;



    -Warchant (Savaş şarkıları,çığlıkları); büyüsünün etkisi 0 hasar ve P zırh iken P hasar, P zırha indirgenmiş.





    -Vision of Palantir; büyüsünün etkisi değiştirilmiş artık

    üzerlerinde kullanıldığında kahramanlara, uzun menzilli kuşatma

    ünitelerine, süvarilere, okçulara ve kombinasyonlara  hız veriyor.

    Etki süresi ise 35 saniye, her 2 dakika 40 saniyede bir de

    kullanılabiliyor.





    - Freezing Rain (Dondurucu yağmur)'in de diğer doğasal yüzük

    büyülerinde olduğu gibi etkisi değiştirilmiş; artık ilk önce bu

    büyülerden birini (darkness, cloud break, freezing rain) alan avantajlı

    olamayacak, çünkü artık 3 dakikalık bir etkisi var büyünün ve 5 dakikada

    bir yeniden doluyor freezing rain.





    -Tainted Land'in etkisi @ Armor artık.

      Forum Saati Perş. Eyl. 19, 2024 4:38 pm