OyunForum - Strateji Oyun Forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
OyunForum - Strateji Oyun Forum

Forumumuz Bir Strateji Oyunları Forumudur.!


    Mordor Rehberi - (Patch 1.03)

    EZAYAH
    EZAYAH
    StratejiForum Kurucu
    StratejiForum Kurucu


    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 330
    Katılım Katılım : 31/01/11
    Yaş Yaş : 30
    Konum Konum : İzmir

    Mordor Rehberi - (Patch 1.03) Empty Mordor Rehberi - (Patch 1.03)

    Mesaj tarafından EZAYAH Salı Şub. 01, 2011 12:18 am

    *Mordor Rehberi (Patch 1.03)*



    >>>Giriş<<<



    Yeni patch Mordor'u pek çok açıdan etkiledi. Özellikle klasik

    uygulanan Mordor taktiği bu patch'le tarihe karıştı. En önemli

    artıları zayıflatılmış olsa da, Mordor yeni artılarıyla da savaş

    alanını yine titreteceğe benziyor.





    *BİRİMLER*



    >>>Piyadeler<<<





    -Orc Warriors-



    TANIM:

    Oyunu başta kopartan ve karşı tarafın ekonomisini çökerten 1.02'nin

    favori birimleri 1.03'ün resmen gazabına uğramış. Artık armor'ları

    düşük, ana base'in dışındaki binalara damage'i çok daha az, kısacası

    eskiden bedava ama işe yarayan bu birimler artık üstüne para verilse

    bile erken oyun dışında tercih edilmeyecek hale gelmişler. Üstelik

    atlı birimlerle dolaşan Hero'lara da çok experience veriyorlar

    (Theoden için kaçınılmaz bir rank 4 olma fırsatı).



    KULLANIM ALANI:

    Oyunun hemen başında ekonomiyi sağlam tutmak için tek orc pit(2

    artık fazla - ama duruma göre değişebilir) yaparak karşı tarafı

    uğraştırmak adına yapmanız gerekiyor. Karşı taraf atlı basınca

    bırakmanız hatta kalanları slaughter house'a göndererek karşı

    tarafın atlı hero'suna level kazandırmamanız şart. İlerleyen oyunda

    artık işlevleri yok. Sadece oyunun ilk 5 ile 8 dakikalık periyodunda

    iş görüyorlar. Ama karşınınızda erken warg'a gitmeyen bir Isengard

    varsa bu süre biraz daha uzayabilir.





    -Soldiers of Rhûn-



    TANIM:

    Mordor'un 1.03'teki en iyi ünitesi olmuşlar. Artık hemen hemen her

    tür damage'dan çok daha az etkileniyorlar. Ayrıca hem formasyonda

    hem de normal halde daha hızlılar. Atlılara karşı bonus'ları ile çok

    daha etkililer.



    KULLANIM ALANI:

    Orklar karşı tarafı oyalarken, Haradrim Warrior'larla rank

    atlattırılan Palace'dan hemen ve çokça çıkarılması artık şart(Direk

    pit yapmadan palace gitmek sakıncalı çünkü Haradrim Warrior'ın artan

    fiyatı ve maçı idare etmekteki yoksunluğu zora sokabilir). Orkların

    yokluğunda ortalığı cehenneme çevirme görevini devraldılar.

    Özellikle upgrade'siz Isengard birimleri SoR karşısında çaresiz

    kalacaklar.





    >>>Okçu ve Mızraklılar<<<





    -Orc Archers-



    TANIM:

    İsabet oranı, canları, damage'ları ve dirençleri bir hayli

    yükseltilmiş olan ork okçular Mordor'un bir başka gözdesi haline

    gelmiş vaziyetteler.



    KULLANIM ALANI:

    En iyi kullanım alanı şu an için Mumakil'lerin ve Outpost'ların

    tepesi olarak gözükse de, savaş alanında da iyi bir Soldiers of Rhûn

    koruması ile çok büyük işler yapabileceğe benziyor. Mirror maçlarda

    ise galibi belirleyici faktör olacağa benziyorlar. Normal orklarla

    grup yapıp kullanmak ise başka bir opsiyon(+10% damage, +10% armor

    kazanmaları etkilerini arttırır.).





    -Haradrim Lancers(Warriors)-



    TANIM:

    1.02'de çok az tercih edilen Haradrim'lerin geleceği 1.03'te daha da

    kötü olacağa benziyor. Okçulara karşı etkileri kayda değer azaltılan

    ve alacakları zararın da arttırıldığı Haradrim'lerin artık yalnız

    gezdirilmesi pek akla yakın gözükmüyor. Fiyatları da Soldiers of

    Rhûn'u geciktirmek için arttırılmış.



    KULLANIM ALANI:

    Ork okçularla hemen hemen aynı olsa da kullanım alanları bence

    verilen paraya değmeyecek hale gelmişler. Creep'leri almada çok

    iyiler. Uruk-Hai, Gondor Soldier ve Peasant'lara karşı çok etkili

    oldukları için başta tercih edilebilir ama ilerleyen oyunda paranıza

    yazık olur. İlla kullanacaksanız da %100 korumanız gerekir.





    >>>Monsters<<<





    -Mountain Troll-



    TANIM:

    1.02'den çok farkı yok. Ranger'lardaki gibi bir "Hold Fire" butonu

    eklenmiş. Eğer bendeki oyun hata vermiyorsa, bir de şöyle bir

    yenilik var; troll artık eline ağaç almış olsa da binaları sanki

    elinde ağaç yokmuş gibi omuzluyor. Yani eskisi gibi hem binaya hem

    de birime sopayla dalmıyor(daha iyi).



    KULLANIM ALANI:

    Muhakkak tercih edilmesi gereken bir ünite. Birimlere karşı

    kullancaksanız kesin ağaç kopartıp saldırtın(Etki alanı çok

    arttırılmış ağaçlı haldeyken). Binalara, kapılara ve surlara karşı

    da çoklu olunca etkililer. Hero'lara karşı da etkililer ama bazı

    hero'lar tam troll katili(Özellikle Boromir'e karşı dikkatli olun,

    devirme özelliği olduğu için 4-5 troll'ü birden katledebiliyor.).

    Okçulara saldıracakken mutlaka troll'ü Eye of Sauron'la destekleyin

    ve mümkünse çoklu olarak saldırtın troll'leri. Ranger'lardan uzak

    tutun.





    -Drummer Troll-



    TANIM:

    Fiyatı ve yapılma süresi arttırılmış olsa da verdiği leadership

    sebebiyle çok gerekli bir birim. Leadership'inin etki alanının da

    arttırıldığı düşünülecek olursa bir vageçilmez daha. Alevli oklara

    karşı kazandığı direnç çok önemli bir artısı. Ağır oldukları için

    Siege'lere karşı koruyun.



    KULLANIM ALANI:

    Geniş bir kullanım alanına sahip, her tür birimle beraber

    kullanılabilirler. Yavaş oldukları için tekil olarak saldırtmayı pek

    tavsiye etmiyorum.





    -Mumakil-



    TANIM:

    Nihayet 1.03'le hak ettikleri konuma ulaştılar. Ayaklarının etki

    alanı bir hayli arttı. Hero katili deyince artık onlar akla

    gelecekler(charge'la artık hero öldürmek çok kolay). Alevli oka

    karşı dirençleri arttırılmasına rağmen normaline karşı azaltıldı.

    Çoğu kişinin şikayet ettiği Mumakil aptallıkları da düzeltilmiş gibi.



    KULLANIM ALANI:

    Üzerlerinde Ork okçular ve yanlarında Drummer Troll'le karşı tarafın

    kabusu olacağa benziyorlar. Sur yıkma konusunda bir numara onlar.

    Eye of Sauron + Tainted Land'i onlardan esirgemeyin sur saldırısı

    yaparken(Keep Archers'a karşı hala zayıflar). Ranger'lar ve

    Faramir'in bonus damage'ları yüzünden pek onlara bulaşmanızı tavsiye

    etmem.





    >>>Kuşatma Birimleri<<<





    -Catapult-



    TANIM:

    Tek farkı artık dost birim ve binaların da ondan rakiple aynı fire

    damage'ı alması.



    KULLANIM ALANI:

    Kuşatma ve yavaş üniteleri olan orduları dağıtma amaçlı

    kullanılabilir. Elf ve Ranger ordularını dağıtmada birebir.



    -Siege Tower-



    TANIM:

    Hiçbir değişiklik yok.



    KULLANIM ALANI:

    Çok sağlam bir kule olduğu için Catapult ve Ram'de zorluk çekenler

    suru olan ırklara karşı alternatif olarak kullanabilirler. Ya da

    Keep Archer'a karşı yalancı hedef olarak yollayarak asıl birimleri

    korumaya alabilirsiniz(Tecrübesiz oyunculara tutan bir taktik).



    -Battering Ram-



    TANIM:

    Hiçbir değişiklik yok.



    KULLANIM ALANI:

    Zayıflatılan Gondor ve Rohan surlarını artık daha kolay

    indirebilirsiniz. En etkili kuşatma aracı bana göre.





    >>>Hero'lar<<<





    -Gollum-



    TANIM:

    Yakın saldırılara karşı direnç kazandı. Piyade'lere karşı ise bonus

    damage'ı var. Fiyatı arttı ama buna değer hale de geldi.





    KULLANIM ALANI:

    Gollum'suz başlangıç artık söz konusu bile değil. Hızlı farm

    toplamada ve lumbermill'lerdeki ork işçileri rahatsız etmede

    birebir. Rohan ve Gondor için Hobbit'ler ne ise Mordor için Gollum

    da artık o. Yakın saldırılarda orduyu rahatça destekleyebilir, hızı

    sayesinde her birimi ve hobbitleri zora sokması da olasılıklar

    dahilinde. Görünmez olabilmesi ise karşı tarafı gözetlemek adına

    önemli bir artı.



    -Nazgûl-



    TANIM:

    Her patch'te adım adım düzeltilen Nazgûl'ler bu patch'le bir adım

    daha ileri gitmişler. Büyü ve alevli oklara karşı direnç kazanan

    Nazgûl'ler, normal oklardan ise biraz daha çok damage alıyorlar.



    KULLANIM ALANI:

    Nazgûl'lerin kullanımı çok değişmedi ancak şunu söyleyebilirim ki

    Gondor'a ve özellikle de Rohan'a karşı çok dikkatli kullanılmaları

    şart. Başıboş bırakıldıkları anda çok kolay ölebilirler. Özel hero

    saldırılarının bol olduğu Rohan'a karşı kontrollü kullanılmayan

    Nazgûl'lerin ölümü kaçınılmaz.



    -WitchKing-



    TANIM:

    WitchKing nihayet bu patch'le adam gibi olmaya başlamış. Özel hero

    saldırıları ona çok çok az etki ediyor(Rohan'daki tüm özel

    saldırıları yiyince canı anca yarıdan biraz aza düşüyor). Büyülere

    karşı da güçlendirildi. Daha az normal oktan etkilenirken daha çok

    alev damage'ı alıyor. En güzel artısı artık neredeyse haritayı

    kaplayan bir leadership aura'sına sahip olması. Leadership'i biraz

    azaltılmış ama o kadarı da normal yeni alan göz önüne alınınca.



    KULLANIM ALANI:

    Kullanım alanı olarak fazla bir farkı yok ama aura alanındaki artış

    hiç savaşamasa da geriden destek olmasını sağlıyor. Benim tavsiyem

    WitchKing'in erken çıkarılması(ne kadar erken o kadar etkili). 3

    Nazgûl dalarken eğer karşıda özel atağı olan hero ve normal(alevsiz)

    okçu varsa Nazgûl'leri koruma adına önden gönderilmesi. Alevli okçu

    varsa ise geriden gelmeli.





    >>>Değişen Power'lar<<<



    -Eye of Sauron-

    Verdiği leadership etkisi azaltıldı (+%50 Damage, +%100 Experience,

    +%50 Armor).



    -Tainted Land-

    Etkisi +%40 Armor artık.



    -Darkness-

    (+%33 Damage, +%50 Armor) veriyor. Etki süresi 3 dakika. Mordor'a

    vurulmuş en ağır darbe darkness'tan.



    -Balrog-

    Onu tek başına durdurabilecek neredeyse hiçbir şey kalmadı. İyi bir

    kullanımla rakibin base'ini rahatça alabilecek. Army of Dead bile

    artık karşısında bir hiç.





    >>>EK NOTLAR<<<



    - Yeni outpost'u diğer ırklarınkine kıyasla çok daha stratejik

    olmuş. Dışarıdaki leadershipten outpost'taki birim etkileniyor.

    - Dışarıdan alınacak slaughter house'ların fiyatı artık 300 ve rank

    1 iken getirdiği gelir 4 işçili lumbermill'e denk.

    - Base'deki küçük kulelerin damage'ı arttırıldı, hero'lara ise extra

    damage'ı var Nazgûl ve Eagle hariç.

    - Orklar creep'lere karşı eskisi kadar etkili değiller.

    - Başta gelmesi olası uruk rush artık birimlerin citadel'e olan

    etkisinin azaltılması ile herhangi bir tehdit oluşturmuyor.

    Kulelerin etkisinin artışıysa Mordor'u daha korunaklı kılıyor.

      Forum Saati Perş. Eyl. 19, 2024 4:39 pm